Alla inlägg under januari 2010

Av Alexandra - 12 januari 2010 17:23

Sitter här och väntar på att mamma ska komma hem med maaat åt mig. Är lite hungrig (som vanligt). Ska efter det göra en varm kopp te tror jag, älskar det där jul teet jag köpte strax innan jul. Jag försöker hålla kvar julkänslan lite genom att dricka det, då jag tycker att julen gick över alldeles för fort! Ett helt år kvar. Aja nu ska man tydligen se fram emot påsken, vafan det nu ska vara bra för. Har aldrig fattat grejen med påsk, helt ärligt. Men med påsken kommer ju våren, och det gillar vi, för då fyller en viss alex år *pekar på mig*.   


Sitter och tänker på skolan med. Har sååå mycket att göra, och mitt i allt detta, ligger som ett täcke allas vårt projektarbete. Kul. Det är bara att stå ut, och se fram emot saker som man ska göra mitt i allt skolarbete!

Blev sjukt less..

Av Alexandra - 12 januari 2010 13:51

Det är så skööönt att bara få vara hemma och rå om sig själv. Har precis tittat lite på tv och ätit lite lunch, så sitter nu här och lyssnar på musik och kollar läget. Sitter och saknar Daniel också, vill ha fredag idag! Far ju dit nu i helgen, då det på lördag kommer bli en liten inflyttningsfest också. Om alla kunde vill säga. Men det kommer bli kul, få uppleva utelivet i Sundsvall istället för att bara kunna göra det på gatu om somrarna. Så det ska bli kul att se hur det är :)

 

  

Jag och frugan på gatu -08

Av Alexandra - 12 januari 2010 12:00

Godmorgon gott folk! Själv klev jag nyss upp, då jag imorse valde att vara hemma tjej. Verkar aldrig bli riktigt frisk så nu tog jag mig en ledig dag. Sen är jag så himla trött också så det va skönt att få sova ut lite. Ska snart slänga i mig nånting att äta och så, magen kurrar! Även att just idag, då jag är hemma, så skiner solen ute. Det är väl så typiskt. Ska fixa lite nu så hörs vi senare ;)  

Av Alexandra - 11 januari 2010 22:41

Sitter och tittar på Paradise Hotel och dricker te med honung. Så gott! Skriver bara ett snabbt inlägg nu för det är bara paus. Snart är det den där dödskampen, ska bli spännande att se de vad det är. Åh jag har blivit frälst! Men med detta så säger jag godnatt till att alla gla'skitar och sov så gott, puss!


  

Av Alexandra - 11 januari 2010 19:54

Jag var faktiskt tvungen att hoppa i duschen nyss, endast för att jag frös. Så jag var ingen lortskit ;) Duschade i så varmt vatten att jag tror jag skollade huden, då jag hade röda fläckar över hela kroppen när jag steg ut. Sitter nu och försöker att inte tappa den lilla värme jag har kvar, ska klä på mig mycket kläder.


..Har även ångest inför skolan imorn. Vet inte varför, det känns bara olustigt. Kanske är det nåt omedvetet att man vet att det är sista terminen någonsin på den skolan. Jag vet inte vad det är, kanske bara är ovan efter att ha varit ledig så länge. Hoppas att det känns bättre om några dagar :)

Av Alexandra - 11 januari 2010 17:37

Är avklarad. Den blev ungefär som jag tänkt mig: katastrof. Bussen kom inte imorse, jag fick gå till mammas jobb för att inte frysa ihjäl, och sen fick jag skjuts av en kompis till mamma till skolan. Hata mitt nya schema, det förstör allt som jag byggt upp under förra terminen. Alltså mina braiga busstider. Åh. Ingen bra start alls. Är iallafall nu hemma och väntar på mamma så vi kan göra lite mat och mysa framför tvn. Det är ÄVEN Paradise Hotel ikväll. Yes ;)  

 

 

I myskläderna!

Av Alexandra - 10 januari 2010 20:33

Sitter i badrocken och kollar runt lite medans mamma blir klar så vi kan sätta oss i soffan och se film och äta lite gott. Älskar att äta! Vi ska titta på nån film på trean tror jag, får se om det är nåt värt att se. Annars slänger vi på en av alla dvd filmer jag fick i julklapp ;) Så he ordne sig! Men jag säger godkväll till alla så får ni ha en trevlig kväll, puss på er!

Av Alexandra - 10 januari 2010 18:47

Slänger upp några bilder från i helgen också, eftersom de läggs upp så få under de helger som jag är hos Daniel!   


Vid datorn medans Danne ligger på spikmattan

 

     

Älskling skurar lite ugn

Ovido - Quiz & Flashcards