Alla inlägg under december 2010

Av Alexandra - 21 december 2010 20:05

Godkvällens! Sitter just nu i min fina och sköna sparkdräkt som jag hittade idag på stan. Hade nämligen önskat mig en i julklapp från OnePiece, men den var snäppet dyrare än denna så jag slog till!


Det blev en standag i dag nämligen med långfika med Mathilda och lite shoppande. Det vart en såndär favoritmacka på Myregården och massa skvaller. Tänk att man alltid får rätt om de där killarna ändå ;)


Bävar inför morgondagen gör jag också då morsan och Mats satt mig i arbete att skotta bort snö (is) från vår parkeringsplats så karln får in bilen. Jag lär ju inte ska frysa ihjäl iallafall av att stå där i -43 och hacka på. Hujedamig.   

 

 

Min tjejmodell blev en ljusrosa sak!

Av Alexandra - 17 december 2010 14:19

Det är stooooorm!! Okej inte direkt, men det snöar som fasen iallafall. Mysigt ju, ska vara så i juletider. För övrigt har det varit bra dagar den senaste tiden. Igår fyllde mamma år. Jag hade stigit upp TIDIGT för att pynta med ballonger, göra frukost, ställa fram blommorna och paketen, tända ljus och sätta på julmusik. Gick såklart in och sjöng för henne med. Varken mamma eller jag är tårtmänniskor men vi åt massa gott på kvällen ändå :)


Idag var det matteprov på agendan kl 9, och det gick SUPER. Är så stolt :) Kom hem och lovade mig själv att inte somna i soffan eftersom vi måste sova tidigt inför imorn då vi ska upp kl 6. Vad händer? Däckar i ca 2 timmar och nacken mår hyffsat gött nu kan jag säga. Men imorn smäller det iallafall, ska träffa mormor och släkten som man inte sett på 4 år. Tro om man ska bära namnlapp eller nåt.

Av Alexandra - 15 december 2010 18:00

Godkväll! Dagen har bestått av lite småbestyr inför imorn då min kära mor fyller år! Vad det är kan jag inte skriva då min mamma är mitt största fan och följer bloggen on a daily basis. I övrigt har jag frusit, diskat och fått spung på datorn som jag tror också känner av kylan. Om inte, så förstår jag inte varför den ska vara så fruktansvärt seg. Tänkte dock lägga upp lite bilder från decembermånad om vad jag hittills har åstadkommit. Inte är det mycket. Men lite iallafall.


  

Viiii har julpyntat..

 

  

Och klätt granen..

 

  

Bakat världens minsta lussekatt..

 

  

Och fröse halvt ihjäl på väg till mattelektionerna!

Av Alexandra - 14 december 2010 23:05

" alexandra min skatt, jag älskar dig & jag vet inte riktigt vad

jag gjort utan dig ärligt talat! du betyder sjukt mycket för

mig och jag hoppas du känner det också! <3 " / Mathilda


Och exakt HUR rörande är inte detta att få såhär på kvällskvisten? Här sitter jag i godan ro, och i nästa sekund får jag tårar i ögonen. Vi har haft problem i det förflutna, Tillan och jag, men ur det kom något som var starkare än det som fanns innan. Jag finns ALLTID här för dig, som du gör för mig, och det är det som allt går ut på. Det smärtar mig så grymt att veta att vi kommer flytta ifrån varandra om ca ett halvår, men folk flyttar och man får göra det bästa av det. Jag älskar dig för det du gjort och inte gjort, och du betyder! / Alexandra C

 

  

Jag har inte fått ragg sen sommaren -97 ungefär och denna bild lär

ju knappast öka mina chanser. Stackars Tillan som gör sig fin

på bilder medans jag fular ner mig totalt

Av Alexandra - 14 december 2010 16:44

Det händer så hiiimla mycket nu alltså, and Im lovin' it! Nu är det matteplugg som gäller, för nästa vecka har jag ett prov som jag bara MÅSTE spika! I helgen får det dock bli ett avbrott för på lördag morgon drar jag och mamma ner till Uppsala för släktträff och lill-jul hemma hos mormor. Har inte träffat kusinerna på ca 4 år så det ska bli jättekul. Vi kommer också hinna med en tripp till stan för att kika lite i affärer och ta en mysig fika i staden som om ca ett halvår kommer bli min hemstad.


Inte kommer man hinna mer än att komma hem förrän det blir prov på måndagen skulle jag tro, följt av att folk börjar trilla in till stan från alla studentstäder som de nu har lov ifrån. Sen smäller det, för på fredagen är den bästa dagen på hela året. Just nu är lyckan total mina vänner.

Av Alexandra - 14 december 2010 14:03

Goddagens! Vaknade idag vid halv tolv av att mamma smyger in och lägger något i min julstrumpa. Ja, ni hörde rätt. Jag fyller 20 om tre månader och jag har en julstrumpa som jag får något i varje dag. Ni kan ju försöka dölja att ni är avis ;)


Hinner knappt börja morna mig innan Mathilda ringer och vill prata. Dessa problem vi tjejer har hela tiden, vart ska vi göra av dom? Vi borde lägga dom i en säck och ge den till tomten när han kommer hit och ska ge oss säckarna med julklappar. Så kan vi byta liksom. Vart han sen slänger vår säck struntar jag i, bara den kommer bort härifrån.


Har även varit ute och handlat, och folk, det är freeezing ute. Det gör liksom fysiskt ont vartän vindarna kommer in under kläderna. Igår när jag skulle på matten såg jag mer ut som någon som skulle på expidition till Arktis än att gå tio minuter bort till lektionen. Inte för att jag klagar, hellre detta än grön gräsmatta ute. Bara jag får hålla mig inne så får det vara hur kallt som helst! Fick även hem ett brev idag där det står att jag fått tjänstepension av Eon sen jag jobbade där i somras. Lite vuxenpoäng där faktiskt. Liten blir stor?


Har just ätit en sån där risifrutti också, inte ätit en sån på kanske tio år. Men den såg så god ut i affären med äpple och kanelsmak att jag var tvungen att ha den. Självklart har jag delat den med Kharma, inget som jag äter undgår henne ;)


  

Mammas prinsessa!

Av Alexandra - 11 december 2010 10:45

Tänk att det bara är två dagar kvar nu till lucia. Det brukar vara lite av en milstolpe, att man nu är halvvägs till julafton. Det är mycket som kommer hända nu framöver, lucia, mammas födelsedag, träff med släkten i Uppsala och sen jul.


Kommer oundvikligt in på det som är mitt största irritationsmoment just nu, vilket är nyår. Jag har blivit frågad av jättemånga om jag vill följa med hit och dit men har ändå velat hålla mig i trakten. Hittade dock det perfekta stället ( tyckte jag ) tills jag insåg vilket jävla klater det skulle bli. Det enda jag ville var att vara med Mathilda på en av årets glammigaste dagar, men nu kommer det sluta med att jag stannar hemma. Lika bra, så mycket som allt har gått emot så är det nog någon mening med det här med.


NU släpper vi det, har surat sönder nog över detta. Igår spenderades kvällen hemma hos Mathilda med massa gott och idol. Senare joinade Patrick och jag kan inte minnas sist jag skrattade så mycket. Någon gång efter idol drog vi ut med bilen och snurrade lite också, innan det blev film i sängen.


Ikväll blir det nog lite hemmadrickande, vart vi blir är jag osäker på men trevligt blir det! Och imorn kommer äntligen mamma hem! <3

Av Alexandra - 7 december 2010 23:32

Trots att jag har all tid i världen till att blogga, så blir det allt färre inlägg här. Jag skriver när jag får lust helt enkelt, och inatt är en sån natt. För jag sitter här, som många andra kvällar, och märker att jag börjar bli jag igen. Jag känner mig lycklig på ett sätt som man bara kan vara när man kommit på att man är nöjd med livet. Med sig själv och det man gör. Det är ingen hemlighet att sommaren varit skitjobbig rent ut sagt, och jag sitter och försöker verkligen tänka att allt som hände var värt det. Och jag vill gärna tro att allt händer av en anledning, men isåfall så ser jag det bara inte. För det som hände i somras var inte värt det, och jag tappade många på vägen som jag brydde mig om och älskade.


Vägen därifrån har varit fylld av tårar, skuldkänslor, ånger och frustration. Men det är över nu, och jag har lärt mig min läxa. Och jag börjar på allvar tro att jag är någon som ska leva ensam, och inte i par. Ingen känner mig bättre än mig, och jag tror inte jag vågar lämna ut mig själv längre. Det är därför jag mår så bra, för hetsen över att hitta någon att vara lycklig med, är borta.


Det som händer, händer. Men jag är nog som allra gladast när det bara är jag..

Ovido - Quiz & Flashcards