Alla inlägg under juni 2011

Av Alexandra - 30 juni 2011 20:26

Med rosaspacklade naglar och nya kläder gör jag med redo för första juli och fredag imorn. Det knegas. Dagligen. Men pengar in, och jag tänker inte klaga. Äntligen är juni över. Och med en ny månad medföljer en viss lättnad. Och helt ny energi.


   Mina nya älskade shorts från Nelly!

Av Alexandra - 24 juni 2011 11:20

Daniel Adams Ray agerar bakgrundsmusik till kommande inlägg. Vaknar vid tio tiden efter att ha haft besök till halv tre på natten, och tackar gud för att fina vänner finns. Är yrvaket pigg och pendlar mellan att somna till att vilja springa ut i regnet och binda mig en krans. Känner en midsommarglädje jag inte tidigare känt, och tänker att det nog finns hopp om den här dagen ockå. Vill ha den där kransen nu.

Av Alexandra - 20 juni 2011 18:17

Dagarna rullar på, med min första riktiga jobbdag idag. Allt utom avtal hamnade hos mig, och allt ifrån jourinkopplingar till inflyttar till arga gubbar fick tas omhand om. Tur man är vid gott mod, annars hade idag fällt mig totalt. 


 

Av Alexandra - 17 juni 2011 19:33

Helgen har inträtt efter en vecka av alldeles för mycket information om avtalsteckning. Sitter med ett glas vitt efter en dusch med tända ljus och har noll planer för kvällen. Helt underbart. Allt kan hända, älskar spontaniteten.



   Nytt somrigt lack!

Av Alexandra - 15 juni 2011 17:06

Börjar greppa det här med avtal nu. Det låter kanske lätt, svara i telefon och teckna ett avtal. Om ni bara visste. Imorn är vi inne på fjärde utbildningsdagen och på fredag blir det ett litet slutprov. Känns ändå häftigt att lära sig så mycket nytt.


Förskylningen har börjat släppa den med, så det är kanske nu det vänder? Det eländiga som varit över en vecka, med alla möjliga känslor som trasslar in sig och förökar sig, som pendlat mellan lättnad och besvikelse, hopp och faktum. 


Livet är hårt. But someone's gotta live it.

Av Alexandra - 12 juni 2011 16:21

Efter en helg av festande och frossande i mat, tar jag det ikväll lugnt framför tvn då jobbandet börjar imorn. För tredje året i rad ska jag sitta på Eon, så allt känns super. Ikväll blir det att börja äta lite nyttigare än man gjort, och ladda med att somna i tid. Det går bra nu.

Av Alexandra - 10 juni 2011 08:33

Ett år sen. Då man själv stod och fixade sig, in i minsta detalj, inför vad som skulle bli den viktigaste dagen i ens liv. Och dagen gjorde ingen besviken. Underbart väder, skumpa, rosor, kramar, tårar och mat i massor. Det är en dag jag aldrig kommer glömma. Med all rätt. Annars gick något inte rätt till. 


Idag lämnar man över facklan till årets kull, och snart ska jag bege mig ner, detta året som åskådare, och fira de människor som betyder mest. Underbara dag.

Av Alexandra - 7 juni 2011 16:35

Har precis lagt på luren med min blivande arbetsgivare, på måndag börjar man jobba! Tvära kast som min mor sa, och det kan man lugnt säga. Blev lite mycket info på en gång, men de ordnar sig. Nu närmast väntar ölbrännbollen för årets treor, och senare blir det lite mys. Livet fick plötsligt lite mer fart. 


 

Skapa flashcards