Alla inlägg under februari 2011

Av Alexandra - 28 februari 2011 10:29

Vaknar i ett ruggigt Stockholm, ensam. Andreas åkte till sin VFU tidigt imorse så jag har hela lägenheten för mig själv idag. Dessa dagar har varit fyllda med så mycket, men haft noll tid att sitta ner och skriva om allt.


I lördags träffade jag bloggerskan Dollyblond över en fika, vilket var hur kul som helst. Vi pratade i timmar om allt och inget, mode och döden, blyghet och ångest.


Fredagen spenderades med kusin Belsa. Vi lunchade, shoppade och tog sedan en snabbfika mitt uppi allt. Kommer bli så bra nu när jag flyttar ner till Uppsala och jag kommer ha närmre till henne.


Bilder på vad jag har inhandlat kommer när jag landat hemma. Men igår, on top of everything else, inhandlades också ett Chanel nagellack. Färgen var så underbar att priset för en stund inte fick spela någon roll. Funderar dock fortfarande om jag är galen eller har någon sjukdom.


Imorgon tar jag tåget vidare till mormor och Uppsala.

 

Av Alexandra - 26 februari 2011 18:49

Slängde i oss en tallrik med pommes frites och karré som hastigast när vi kommit hem från stan. Min dag har bestått utav fika. Med bloggerskan Dollyblond. Och det var supertrevligt. Ska nu slänga mig i soffan med älskling och kika melodifestivalen.

Av Alexandra - 25 februari 2011 21:48

Haft en underbart rolig dag med kusin Belsa. Fikade i drygt två timmar, shoppade ungefär lika länge och avslutade sedan med en energifika inne i Gallerian. Har köpt så otroligt fina saker, har tagit bild så lägger upp de sedan. Men hittade bland annat två kjolar för 20 kr styck inne på HM. Rea  = nöjda tjejer!

Av Alexandra - 24 februari 2011 18:51

Vaknade halv sex imorse, och har sedan dess hållt igång. Har suttit på en buss i 8 timmar och vid kvart över 3 landade jag i kärlekens armar i centrala Stockholm.


Har nu tryckt cheeseburgare och sitter med ett glas vitt och livet är underbart. Planerar möten på stan med människor jag saknat och aldrig mött, men som ändå kommer ha en påverkan. Det känns spännande. Och jag mår bättre än nånsin.

Av Alexandra - 23 februari 2011 12:22

Har ganska precis vaknat efter vad som varit en av de värsta nätterna i mitt liv. På en migrän-skala talat. På nåt lustigt sätt förstärks min annars " vanliga " migrän, under den här tiden i månaden. Någon fler än jag som lider utav detta?


Imorn åker jag ju alltså till Stockholm, och på agendan idag står myshandlande. Saker att ha på bussen för att fördriva tiden lite. Ska köpa nåt gott att dricka, naturgodis och någon tidning. Ikväll blir det att göra mackor med mamma och packa ner några bullar och så. Tokbra! Ett bra humör på detta och tillvaron hade varit fulländad. Men man kan inte få allt. Det kommer inom kort tillbaka. 

Av Alexandra - 21 februari 2011 21:57

Bloggtorka i brist på inspiration. Dagarna varvas med packning, ansiktsmasker och skönhet i form utav brunutansol och plockning av ögonbryn. Inväntar även that time of the month så humöret har varit bättre. Förbrukar choklad som en chackpundare i hopp om att lindra omgivningen från att skrämmas för mycket av min sura uppsyn.


I klarspråk så hörs vi om några dagar. Måste gå och äta mer choklad.

Av Alexandra - 18 februari 2011 12:43

18 oktober - 18 februari. Det är datumet jag började mattekursen, och datumet jag avslutade kursen. För idag gjordes sista provet någonsin i matte b, och slutbetyget blev VG. Jag kunde inte vara mer stolt över mig själv. Så ikväll ska det firas lite med god middag och massa tilltugg av alla de slag. Perfekt.

Av Alexandra - 17 februari 2011 13:46

Vaknade till sång av mamma imorse, då jag har namnsdag idag! Hon hade gjort fint i köket med ballonger och serpentiner, paket och blommor! Min fina mami.


Dagen kommer spenderas ensam då mamma jobbar sent, så hemmaspa står på agendan. Scrub, ansiktsmask och en varm dusch blir mina sysslor i vinterkylan.


  


Ovido - Quiz & Flashcards