Alla inlägg under december 2011

Av Alexandra - 28 december 2011 18:42

" Nej nej, inte ikväll. Ikväll blir det hemmakväll, måste vara pigg imorgon. " Så lät det, innan det blev lunch på stan med Swärdan. Så lät det igår, då första förfrågan om en utekväll ikväll damp ner. Men ni förstår, det är ju så frestande att bara gå ut och ta en liiiten kall, sådär mitt i veckan. Speciellt när man träffar själva bandet på stan innan, hur spännande blir det inte då. Så nu ska det snart ätas middag och sedan beger jag mig neråt stan igen för en sån där mysig mitt-i-veckan träff med tjejerna. Skål.

Av Alexandra - 27 december 2011 18:59

Julen har passerat, och jag har haft en av de bästa jularna i år. I söndags blev det en liten utgång med tjejerna som slutade i total och absolut dimma. Jag tror jag hade kul. Gör om och gör rätt. Nu i dagarna blir det att smått packa och göra sig snygg inför en liten tripp till Åre över nyår. Jag, kapten Swärd, Becka och Magdawiee drar på fredag och stannar till söndag. Kommer bli så otroligt mysigt, toklängtar!

Av Alexandra - 23 december 2011 12:07

Telefonen går varm, då planer inför nyår smids. Vid fören står fröken Swärd, som just nu drar i alla Åretrådar hon känner till. Allt för att 4 tjejer ska få en superhelg i fjällen. Hon gör det bra, den där Swärd. Närmast blir det affären med mamma, och sen förbereda det sista inför imorn. Tänk att det är julafton imorn. För många är det en vanlig dag och för andra, som mig själv, är det den lyckligaste dagen på året. Nu blev det också bestämt att det blir utgång på juldagen. Jag sviker alltså min tro, att julen är helig och inte ska supas bort. I takt med att snön och kylan kommer, tynar min moral och karaktär istället bort. Nån balans ska det ju vara. 


 

Av Alexandra - 22 december 2011 16:54

Efter en svag bloggtorka är jag nu tillbaka. Med inte mycket mer än det jag lämnade er med. Avslutade äntligen min kurs igår, och känner mig nu ca 20 kg lättare. Firade med en liten utgång igår med tjejerna som får mig att skratta så hårt att rutorna nu inte är långt borta. Vaknade idag i ett tillstånd som jag känner igen alltför väl, och tyckte ett tag synd om mig själv. Tills jag såg Kattis. Trots litervis med vattendrickande under natten var hennes tillstånd ett av de värre. Tänker fortsätta dagen i viloläge. 


 

Av Alexandra - 17 december 2011 15:32

Ikväll är det festdags, oh yes. Är taggad som få, så medans Historiaarbetet korrigeras dricks det en kall. Detta är lycka. Längtan. Saknad efter mina tjejer. Tonight is the night. 

Av Alexandra - 16 december 2011 16:05

Klev upp sex imorse för att göra iordning ett födelsedagsbord med frukost och paket till min älskade mamma som fyller år idag. Däckade rätt snart i sängen efter det, innan det var dags att dra sig bortåt för att gå igenom mitt arbete vid elva. Några missar hade jag gjort visade det sig, som är lätta att åtgärda imorn. Från att jag kom hem vid tolv har jag sovit av och till, tills nu. Allt för att orka med kvällen och natten på Appelbergs, där det ikväll blir jobb. Nu blir det dusch och sen lite käk, blir vårrullar til middag!

Av Alexandra - 14 december 2011 13:55

Nånting är det i frukosten nuförtiden, för jämarns vad bruden är igång med både träning och skolarbetet nu. Har ganska precis äntligen avslutat och skickat in ett arbete som legat som ett tungt moln över mig de senaste månaderna. Känner en otrolig lättnad. Som belöning till mig själv blir det standag imorn med lite ärenden och solning. Min kära mor fyller år på fredag så det ska pysslas på inför det också!

Av Alexandra - 13 december 2011 22:20

Idag är en av de svagare dagarna, som ett resultat av en natt fylld med drömmar av dig. Olika rum, olika röster, olika gester. Fortfarande du, bara i olika skepnader. Så idag är jag inte fullt lika stark som jag brukar vara. Då tankarna på dig bara studsar av mig som om de aldrig gjort annat. Idag stöter de emot med ett dovt ljud och glider sen sakta ner, orkeslösa och trötta. Trötta på att aldrig veta vart de ska vara. 

Skapa flashcards