Alla inlägg under april 2012

Av Alexandra - 15 april 2012 16:18

Rensa rensa. Det som jag redan trodde var bortrensat. Det som har en tendens att dyka upp så fort du syns till. Det knyter sig. Hela magen vrider sig och jag förstår inte hur det är möjligt att stå rakt upp så ont i kroppen som det gör. Rensa. Det som för länge sedan borde vara borta. Att det fortfarande känns, hur kommer det sig? I've loved and I've lost. Har något väl dykt upp så kommer alla andra minnen i tät följd. Som att pina och straffa med allt vi hade på en och samma gång. Det slår till med full kraft, som att testa hur mycket av det jag kommer tåla. Och varje gång kliver jag ur stormen, snäppet starkare än när jag klev in i den. Kanske inte med rak rygg. Kanske inte utan ärr. Men jag kommer ur det, fullt levande. Man testas, jag har förstått det nu. Och du blev mitt prov. Jag trodde bara att det skulle vara över nu. Inte en vecka, inte en månad. På riktigt över. 

Skapa flashcards