Alla inlägg under maj 2011

Av Alexandra - 30 maj 2011 16:12

Kommer in på datorn först nu, då jag bråkat med internetet hela dagen. Har istället tagit en promenad/joggingtur på en timme, diskat och är i full gång med att tvätta. Satt ner efter duschen och såg de allra första avsnitten av Gossip Girl också, känns konstigt att kastas så långt bak i tiden där Bart Bass lever, Jenny Humphrey är en osäker tonåring och Nate och Blair är störtkära. Oh well, vad är väl en bal på Upper East Side? Förmodligen full av dramatik. I love it.

Av Alexandra - 29 maj 2011 17:55

Såhär dagen efter en utekväll är jag ändå pigg i huvudet, om än trött i kroppen. Hade superkul igår med alla, och drack både det ena och andra. Krogen var lite sämre, men dansa gjordes det och som slut på kvällen åts det hamburgare med aptit. Vaknade vid elva och inväntar nu en mamma som rullar in från Uppsala i skrivande stund. Blir en lugn kväll, behöver nog landa lite känner jag. 

Av Alexandra - 28 maj 2011 09:53

Vaknade tidigt, och fick några timmar senare frukost på sängen. Sitter just nu i en alldeles för stor tröja och ser nyhetsmorgon. Ikväll är det fest, och vart jag hamnar innan lär jag märka. Vi ses i dimman bland jenkare, klykor och brända däck.

Av Alexandra - 27 maj 2011 12:39

Vaknar till ett smatter på rutan och ett skaller i glasen av blåsten. Konstaterar att dagen kommer att bestå av skitväder så byter ut promenaden mot diskning och mys i soffan. Mamma lämnade mig vid elva för Uppsala så i helgen blir man ensam. Ikväll står dock myset för underhållningen och imorn blir det att festa skjortan av sig. Om man nu väljer att bära någon. Lite sol på detta bara. Men man kan inte få allt.


 

Av Alexandra - 24 maj 2011 12:10

Somnar och vaknar. Myser. Somnar igen. Tar en sen frukost och kommer snart att sätta igång med lite för studenten. Dagen närmar sig med stormsteg, och det finns lite att göra. Ikväll blir det häng, förmodligen framför någon film. Sjukt tuffa dagar man har ibland. 

Av Alexandra - 22 maj 2011 14:21

Efter en kväll som slutade halv sju på morgonen, är jag ändå läskigt pigg. Fått totalt två timmar sömn imorse tror jag, men ett bakslag lär ju visa sig. Hade superkul hela kvällen och njuter idag av ett oslagbart väder. Känner mig på topp.


 

Av Alexandra - 21 maj 2011 17:46

Sitter med musiken på och en öl i handen, snart på språng till en kompis på stan. Ikväll vankas det födelsedagsfest en bit utanför stan, med bland annat en före detta idol på scenen. Kul. Jag är pepp. Detta kommer bli bra. Det känner jag. 


 

   Älskar mina nya jeans shorts från H&M!

Av Alexandra - 21 maj 2011 11:26

Eftersom jag de senaste tio åren varje morgon druckit oboy till frukost, är min kropp oförskämt van vid att börja dagen med något sött i magen. När jag nu är laktosintollerant och börjat med nyttigare vanor, hänger kroppen inte riktigt med. Den skriker fortfarande efter det där söta att starta dagen med, men som ett relativt bra substitut så dricker jag hellre te. Med honung. Mycket honung.


 

Ovido - Quiz & Flashcards