Alla inlägg under december 2009

Av Alexandra - 31 december 2009 15:51

Nu har jag duschat, klätt på mig, fixat håret och lagt på sminket! Känner mig jättenöjd med håret, då jag köpt en volymtång som VERKLIGEN funkar! Håret får en sån bra volym, speciellt nu när jag fått håret lite längre :) Sånt här gick tex inte då jag hade uppklippt ända upp till hårroten och ena sidan av huvudet rakat. Haha det var tider det. Man måste få prova på hehe ;)

  


Hur sköna som helst!

Av Alexandra - 31 december 2009 11:25

Gooood morgon alla glada, och GLAD NYÅR på er! Jag sitter här nu och blev extremt glad, då jag såg att jag haft mer besökare än nånsin igår! Känns otroligt kul att fler och fler läser min blogg och tycker det är kul att följa den, så TACK SÅ MYCKET! :)


Idag är internet knas, så får se hur bra det går att lägga upp fler inlägg och bilder idag, men jag ska göra mitt bästa! Ska väl snart slänga mig i duschen och stoppa något i magen så hörs vi senare. Om internet vill, vill säga haha ;)

Av Alexandra - 30 december 2009 21:24

Efter några dagar är den äntligen klar! Jag minns när jag under grundskoletiden stickade massa mössor och faktiskt sålde dem med. Det var alltid lika roligt att se när folk bar det man hade gjort själv! :)  


Av Alexandra - 30 december 2009 19:05

Då var det klart, detta eviga grubblande har nåt sitt slut. Vi vet nu vart vi ska hålla till på nyår och det känns jätteskönt! Jag vet inte namnet på tjejen men jag är jätteglad att hon låter oss komma, alla vet ändå hur det kan urarta på fester när man bjuder in folk som man inte riktigt känner. Speciellt i den här stan kan det bli mycket sånt.


Så imorn blir det ett svart fodral av H&M, svarta strumpbyxor, svarta pumps (mycket svart ;)) och ett fabulous hair! Köpt nytt smink har jag gjort med så det känns jättebra inför imorn. Äntligen ska väl något klaffa tycker jag, så mycket som har gått fel. Hela det här året har varit.. lite av en chock. Jag blev sjuk i mitten av juni, och fick först nu i december svaret på vad det berodde på. Mitt i allt det så åkte jag in på sjukhus i några dagar pga 41 graders feber och andnöd. Min migrän kommer jag få leva med ett tag, så nu väntar jag bara på min bettskena som fattas! Haha, känner mig riktigt upp pimpad med alla tabletter och skenor, men det ska gå bra! ;)

Av Alexandra - 30 december 2009 15:53

Nu är naglarna klara! nästan iaf, ska bara lägga på ett till lager lack så! :)

Det är lite pilligt, men sjukt kul att kunna göra det själv utan att behöva lägga ner så mycket pengar på att göra det hos ett proffs. Man sparar lite på det :)


Insmetad i brun utan sol är jag också, då jag INTE ids gå ut i -20 bara för att sola. Då kletar jag på bäst jag kan här hemma så får det bli som det blir. Beställt lite vuxendricka tills imorn har jag gjort med. Ska bli gott att knäcka en kall öl till maten, eller vad tror ni? Nån mer än jag som tjej som dricker öl förresten? Ibland tror jag att jag är den enda i gänget som gör det. Ajja, more for me ;)

  

 

Ursäkta bildkvaliten, men detta blev resultatet!

Av Alexandra - 30 december 2009 11:27

Dagen före nyår och jag är PEPP!! Vaknade alldeles nyss och var tvungen att ta en dusch.. varit lite slarvig med det de senaste dagarna. Blir lätt så när man bara är ledig och gör massa annat haha ;)


Sitter nu nyduschad och ska snart sätta igång med att göra fransk manikyr på mina naglar. Var rätt länge sen jag gjorde det nu, men när det väl är klart så ser de nästan ut som lösnaglar, vilket är ganska bra. Har ni något speciellt ni ska fixa tills imorn? :) Lägger upp bilder sen på naglarna när de är klara, hejs!

Av Alexandra - 29 december 2009 17:58

Nu börjar det blir rikigt kallt ute. -22 har vi nu. Man pallar ju inte ens gå ut då det är så kallt. Känner mig allmänt seg i hela kroppen idag, trött och så. Vill att det ska bli torsdag så jag får träffa Daniel och umgås med lite folk! Kommit på mig själv med att sitta och sakna Stockholm ibland också, länge sen jag var där nu. Får bli en tripp till sommaren tror jag, bo hos släktingarna och bara slappa :)


Saknar mina tjejer gör jag med.. Frugan, Becka, Sessan, Kattie, Collen m fl. Antingen ska alla bort på nyår eller så ska dem inte ut. Hmpf. Men men :)

 

  

Otroligt gammal bild på mig och Becka. 2008 tror jag! 

Av Alexandra - 29 december 2009 12:07

God morgon alla glada. Eller god förmiddag, det är jag som sovit för länge haha! Här är det RÖVKALLT, vaknade och kände hur solen bara sken, och såg sen att det var -15 ute så atteh.. brrr!


Vad händer idag gott folk? Mössan ska bli klar! Så man slipper frysa rövva av sig när man går ut kanske. Planera lite inför nyår måste jag med göra:


  • Klänning är nog klart!
  • Skor vet jag inte riktigt än
  • Sola
  • Naglar ska fixas!

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards