Direktlänk till inlägg 13 februari 2014

Den röda tråden

Av Alexandra - 13 februari 2014 12:05

Jag har sedan länge vetat att lusten till att skriva ofta har suttit i min sinnestämning. Lyckliga dagar när livet ter sig som lättast har jag sällan tid eller lust att sitta här och printa ner det. Tvärtom. Då vill jag suga ur varje minut av lyckan i det verkliga livet, det utanför skärmen. Det är då jag vill uppleva det allra bästa med de människor som har kommit att bli det närmaste jag har. Och skapa minnen som jag kommer minnas för resten av livet.


Och så har vi dagar som dessa. Dagar när jag vaknar upp och tror att senaste dygnet bara har varit ännu en mardröm man ruskar av sig ju mer man piggnar till. Felet är bara att ju piggare jag blir, desto mer inser jag att senaste dygnet faktiskt har skett. Och att det har förstört så mycket. Så mycket.


Som med allt annat kommer jag hämta mig från chocken som ligger som ett dimmoln över mig just nu. För det är nog den känslan som domderar, chocken. Att inte veta var krashen kom ifrån. Att inte ha anat. Att ha varit så fullkomligt inne i en annan människa att du kunde ha satsat allt på att inget kunde falera. Det kunde det. Det har det gjort. Och nu går livet vidare. Precis som det alltid gjort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 5 mars 2014 14:49


Det är inte ofta jag unnar mig själv saker. Varken kläder eller inredning känns särskilt intressant nu när träningen står i sånt fokus. Min största utgift är faktiskt all mat jag trycker i mig ungefär en gång i timmen varje dag. Men dessa skor blev m...

Av Alexandra - 4 mars 2014 13:30

Och då pratar jag inte om hantlarnas vikter. Under några veckor har jag haft en sån extrem hemma och mamma-längtan att jag börjat undra vad jag gör här nere egentligen. Att vara ifrån sin andra hälft och bara ses några gånger om året efter att ha bot...

Av Alexandra - 2 mars 2014 12:18

Cirka två månader har passerat mellan dessa två bilder. Två månader som innehållit hård träning och strikt kost har gett resultat, och det hela blir faktiskt bara roligare för var dag som går!         ...

Av Alexandra - 20 februari 2014 16:21

Efter en orolig natts sömn hade jag vid halv ett idag utvecklingssamtal på jobbet. Jag känner alltid en uns av oro inför dessa sammanträdanden men det hela gick smärtfritt. Fylld av energi efter att fått höra fina ord av chefen spatserade jag till gy...

Av Alexandra - 19 februari 2014 22:24

Jag känner mig så inspirerad av livet just nu att jag tror jag kommer självantända och explodera likt en stjärna. Träningen går framåt med stormsteg, tillsammans med bra kost blir reslutaten oslagbara. Samtidigt tankas min energi av det faktum att vå...

Skapa flashcards