Alla inlägg under september 2013

Av Alexandra - 28 september 2013 23:51

Känner mig helt slut i kroppen efter helgens jobbpass. Inte jobbigare än vanligt, men jag anar att en förkylning är på g. Nu är jag ledig några dagar och ska bara mysa och rå om mig lite. När jag kom hem ikväll gjorde jag mitt favoritkaffe och tog en varm dusch. Myskläderna är på, såklart. Och snart blir det sängen. Känslan av att få sova hur länge jag vill imorn utan måsten som väntar.. oslagbart.


 

Av Alexandra - 25 september 2013 11:43

Vilka fullspäckade dagar jag upplevt senaste veckan. I fredags var vi som sagt på mingel, vilket urartade i en fullblodad utekväll. Ett sådär beslut, när man ska jobba ett tolv-timmars pass dagen efter. Men just då kändes det bra. Helgen fortsatte i jobb, och i måndags fick jag min första lediga dag. De brukar mest bestå av att äta och tvätta. Dvs göra allt som jag inte hinner med de dagar jag jobbar. På kvällen intogs det några kalla öl, en helt normal sak att göra för mig som saknar vanliga rutiner. Igår hände det grejer, då jag var på min första lägenhetsvisning i stan. Otroligt pirrigt att gå runt och försöka tänka sig ett liv där. Inget beslut har tagits än. Idag är det dags att trimma burret på huvudet. Det var åtta månader sen sist så nu är det dags!

Av Alexandra - 20 september 2013 16:34

Fina soliga fredag. Dagen börjar med jobbrelaterande frågor vid datorn innan jag åkte in till stan för lunch. Thaimat äts det inte nog mycket av konstaterade jag i efterhand. Jävlar vad gott det är. Väl hemma sitter jag återigen med jobbsaker innan jag ska svira om och dra på mingel ikväll! En fin vän har skaffat lokal till sitt företag och det ska firas med bubbel. Mycket trevlig fredag!


 

Av Alexandra - 18 september 2013 15:43

Eftersom jag la mig innan tolv igårkväll vaknade jag idag vid sjutiden. Kändes så himla skönt att få vakna till en disig morgon med en varm kopp kaffe och filtar runt sig. Hela dagen har jag strosat hemma och ätit lunch med la familia. Efter måltiderna har det, tack vare Helenas alla chokladaskar hon fått i present, blivit lite tradition att dricka te och smaka ur dessa välsmakande presentlådor. Inte mig emot, som ätit så mycket att magen börjar säga ifrån helt till de sorter med för mycket mjölk i. Tyst mage, kurrar jag, och fortsätter spinna som en katt medan jag provar bit efter bit. Ikväll blir det jobb en stund med tjejerna, fint avbrott i vardagsglassandet! 

Av Alexandra - 16 september 2013 18:24

Mina dagar, utan rutiner, passar mig alldeles utmärkt. Sena nätter med långa sovmornar blandas med tidiga dagar där jag tar igen mig. Helst med en stor kopp kaffe. I gott sällskap.


 


 

Av Alexandra - 15 september 2013 19:43

Har hela dagen bara ätit och slumrat till en stund, efter att ha jobbat nio timmar igår och sedan festat lite på det. Vid sex-tiden imorse kom jag i säng så ni kan ju ana att det inte har gått i många knop idag. Tänkte bara slappa resten av kvällen och se film. Älskar ruggvädret ute som bara förstärker myskänslan.


 

Av Alexandra - 12 september 2013 12:54

Denna natt blev lite mer sömnfylld. Men har drömt desto konstigare. Det är väl hjärnans sätt att bearbeta saker och ting. Vaknade vid halv tolv tiden och gick då upp och gjorde äggmackor med mitt creme-kaffe. Så otroligt gott. Har svårt att dricka annat nu när jag är så van vid det. Ska snart slänga mig i duschen och sen glida iväg på jobb, har stängning även ikväll. Men imorgon får jag en ledig dag!


   Mitt fönster med utsikt!

Av Alexandra - 11 september 2013 09:10

Under arbetskvällen igår bytte jag mitt pass mot stängning, vilket gjorde att jag inte var hemma förrän efter ett inatt. Så en dusch på det, nåt att dricka, så somnar man ungefär vid tre. Med det i åtanke är det konstigt att vakna innan sju på morgonen. Utan att kunna somna om. Men så var fallet denna morgon. Så här sitter jag nu med frukost och fryser halvt ihjäl, som jag alltid gör nuförtiden. Jag är ledig idag dock. Så det blir Idol-repriser att se och sen ut och handla. Orkar inte med så mycket mer häftigare aktiviteter än så.


 

Ovido - Quiz & Flashcards