Alla inlägg under juli 2011

Av Alexandra - 31 juli 2011 10:06

Tar en känslomässig och skriftlig paus. Från allt vad FB och blogg heter. För mycket har hänt på för kort tid och nu säger kroppen ifrån. Många bäckar små av missförstånd och gräl har lett till en ocean av bekymmer och förvirring, och jag är less på att inte kunna vara jag längre. Att inte kunna prata utan att tårar bränner bakom ögonlocken. När andra sviker, drar, pratar skit och förstör, är jag den enda i slutändan som kommer finnas där. Jag är det enda jag har. 

Av Alexandra - 28 juli 2011 17:35

Sista jobbdagen infaller imorn, och känslorna är blandade. Efter detta väntar två veckors ledighet innan jag sätter mig i skolbänken för att plugga upp min behörighet till journalistiklinjen. Mitt i allt detta så är jag så jävla förbannad, besviken, arg. Varje gång jag tror att det ordnat sig så händer nåt som sänker allt igen. Har lärt mig att inte säga nåt till nån, om nåt. Fruktansvärt less. 


Sitter i nuläget i en handduk och ska snart bege mig på stan mot käk och dryck. 

Av Alexandra - 21 juli 2011 16:54

Sjuk. Så sjuk att jag idag stannade hemma, nåt som verkligen behövdes. Är dock sjukt rastlös, men såvida jag inte vill bli sämre så är det bara till att stanna inne. Blir dock jobb imorn, kändes som att kulmen har varit nu. Planerar smått inför helgen, men valen är många. Vädret ska bli kasst, så utgång känns inte så lockande. Vi får se. Som vi alltid får. Har blivit en riktig impulsmänniska!



Av Alexandra - 20 juli 2011 18:17

Vaknade sjuk. Halsen hade lagt av och min röst åkt på semester, och hela dagen har bara känts allmänt tung. Bjöds på lunch. Åter till arbetet där jag var nära till sömn många gånger. Kommer hem. Skållar kroppen i en het dusch där febern får svettas ut i förklädnad till vattendroppar. Där det inte syns hur sjuk man är. 


   Mitt i allt får man hem en ny kärlek från Chicy.se

Av Alexandra - 17 juli 2011 19:43

Sover bort den förmodligen finaste dagen på hela veckan, i soffan, då min tandvärk is getting the best of me. Munnen är som ett gångjärn där käkarna bara orkar med att öppnas till viss del, och resten får pressas upp med våld. Perfekt bantingsmetod dock, om det inte vore för att det jag inte kan tugga, mosar jag sönder och suger upp med sugrör. Utöver det mår jag bra. Sitter i min onepiece och går igenom helgens bravader i huvudet, då det börjat bli en vana att gå ut för " en öl " både fredag och lördag. Men hallå.. You gotta live a little. 

Av Alexandra - 15 juli 2011 19:31

Fredag. Innebär fredagsmys. Innebär date med min quinna nånstans i stan. Med ny frisyr. Med ny energi. Hälsar jag helgen välkommen. I en helt frisyr.


 

Av Alexandra - 14 juli 2011 20:17

Klädde en halsduk kring halsen imorse på väg tilll jobbet och undrade vart höstkylan kom ifrån. Från svettande kvav värme till tio-graders kyla, no wonder att jag börjar bli sjuk. Nånstans mitt emellan detta vore toppen tänker jag, och hoppas att nån vädergud just idag vill läsa mitt blogginlägg. Vart tog värmen vägen?


   Saknar att få bära shorts utan att frysa benen av sig

Av Alexandra - 12 juli 2011 19:09

Robyn sjunger ikapp med mitt knappande då jag nu på nåt sätt ska beskriva mina dagar. Jobb. Är vad de består av. Kvällarna går till att äta god mat och rå om mig själv. Igår åt vi en underbar sallad på balkongen, gjord på bla kyckling, paprika, oliver och fetaost. Idag är vädret inte lika varmt, så istället väntar te i soffan med en filt om mig. Ögonlocken vill dock stänga sig för ikväll, men de får vänta.


   Middagen igår på balkongen

Ovido - Quiz & Flashcards