Alla inlägg under oktober 2011

Av Alexandra - 27 oktober 2011 11:40

Hade en riktigt underbar dag igår. Gick ner mot stan vid halv ett för att hälsa på mamma, och skulle efter det vidare för att få massage. Så otroligt skönt. Hela ryggen löstes upp från knutar kändes det som. Efter det hämtade jag ut ett paket med två otroligt vackra klänningar, varav en kommer att bäras till helgen. Hade redan förra veckan sniffat till mig en favoritdoft av en kompis, så denna parfym från Jean Paul Gaultier fick bli min igår. Nu ska jag snart äta lite mat och sen ner på stan för att sola, sjukt länge sen jag gjorde det. Att det regnar är trist men.. Vilka dagar. 

Av Alexandra - 25 oktober 2011 19:06

Äntligen har jag fått hem mina underbart söta tofflor! De kommer användas flitigt, och jag älskar det juliga mönstret på dem. Idag kom det ingen post hem heller, så imorn blir det att traska ner på stan och hämta ut ett paket och göra lite ärenden. Börjar så smått få julkänslor nu. Underbart. 


   Tofflor från H&M, 149 kr.

Av Alexandra - 24 oktober 2011 13:53

Kallaste dagen hittills. Tvingade mig själv ut på en promenad i minimala 3 grader, men det gick bra. Helt sjukt hur ren luften är. Har fått i mig mat och ska snart kila bort och skriva prov. På tal om inget så är detta mitt 500:e inlägg. Att man har orkat genom åren. Men det är kul, så fortsätt läs ni som gör det!


  Bild från i lördags!

Av Alexandra - 23 oktober 2011 14:53

Fartfylld vecka och helg. Plugg, fest och jobb. Äntligen söndag, en bra dag till att promenera i solen, äta gott och mysa ner sig i soffan med tända ljus. Blir en varm dusch och sen middag, fläskfilé med skivad squash i soja. Toppen. Vilken dag.

Av Alexandra - 22 oktober 2011 13:57

Hade en supertrevlig kväll igår med vindrickande och mys och Beckiz och Sebbur, och sen smet jag vidare till mammas gruppfest! Idag är jag trött som få, men har ändå fått en timmes promenad bortgjord, och ska nu strax slänga mig i duschen för att senare ikväll kila vidare på 40 års fest, som följs av jobb på Appelbergs. Ses där!

Av Alexandra - 21 oktober 2011 15:07

Har avklarat fredagens föreläsning och handlat så nyss blev det en sallad som sen lunch. Tänkte snart ta en varm dusch och sen bege mig ner ikväll till Beckis och mysa medans mamma leker utklädd på deras gruppfest. Imorn blir det jobb på Appel så passar på att slappa lite ikväll!

Av Alexandra - 19 oktober 2011 15:08

Som om det inte vore nog att behöva oroa sig när man är vaken, så har drömmarna en tendens att uttrycka det man vägrar i vaket tillstånd. Inatt blev en sån natt, där personen jag vägrar tänka på om dagarna dök upp. Och talade om att allt var bra. Att det som hänt låg i det förflutna, och att han gjort ett misstag. När jag vaknar går det en bråkdels sekund innan jag förstår att det han sagt aldrig har hänt. Och lyckan som följde med över gränsen till vaket tillstånd försvinner, och ersätts istället av den enda känslan jag känner till. Tomhet. Ren tomhet och skär olycka.. En person sa en gång att tiden läker alla sår. Det börjar bli otroligt tröttsamt att vänta.

Av Alexandra - 18 oktober 2011 13:29

Kallare och kallare. Graderna sjunker alltmer och det är inte länge kvar nu innan man vaknar och ser ett pudervitt täcke ligga på marken. Lycka. Har suttit med mitt fördjupningsarbete en stund på dagen, och det flyter på bra. Detta kommer bli bra. Är inne i en period nu då tankarna är överallt och ingenstans. Ifrågasätter allt. Oroar mig över allt, vilket bara gör att jag kommer må sämre än vad man gjorde från början. För jag har egentligen ingenting alls att oroa mig över. Jag är frisk. Pigg. Omtyckt och älskad. Och det är väl det viktigaste. För vad är nåt värt utan kärlek.


   Vinterbild från förra vintern

Skapa flashcards