Alla inlägg under januari 2011

Av Alexandra - 22 januari 2011 16:13

Nu har jag kommit hem från kalaset! Fick skjuts hem och har nu precis bytt om till myskläder. Det var så gott att få trycka i sig, för det gjorde jag, tårta och andra bakverk! Åt tills jag fick paltkoma, och då placerade vi rövarna i soffan och umgicks lite. Nu är det snart middag på g. Funderar på att kila till affären och köpa chips sen.. Jag borde inte. Men det är ju ändå lördag!

 

  

Grattis igen min älskade korv!

Av Alexandra - 22 januari 2011 12:21

Har precis fixat klart mig och ska nu dra och fira min Mathilda som fyller 19 år idag! Kommer hem om några timmar :) Grattis gumman!

 

  

Kalas outfit!

Av Alexandra - 21 januari 2011 20:01

Efter maten blev jag såååå sugen på något sött, så jag klädde på mig och sprang till affären och köpte bla lite naturgodis och vanligt godis. Var meningen att jag skulle ha det till filmen ikväll men som vanligt så hinner jag äta upp det innan!

Av Alexandra - 21 januari 2011 16:21

Nu har Camilla precis åkt efter flera timmar av prat och skratt. Nu ska vi snart äta och sen bulla upp för en myskväll i soffan framför tvn. Till middag blir det en favorit i repris, nämligen röding med hemmagjort vitlökspotatismos. Toppen!


Ska även smörja in mig i lite brun utan sol inför imorn då det vankas 19 årskalas!

 

  

Kvällens slapplook, fejkbränna och lös tofs!

Av Alexandra - 21 januari 2011 12:55

Jag är glad! Vaknade vid nio och hade en fruktansvärd huvudvärk. Kände att det var ett omen för hur det skulle gå på provet, och kände mig redan besegrad. Men jag klarade provet med bravur och satte alla rätt! Efter det gick jag en sväng ner till mammas jobb, för att sedan ha ett litet möte med min coach. Det gick super, och kommer nu att få till historiens bästa CV.


Nu sitter jag, fortfarande med huvudvärk, men med ett leende på läpparna och väntar på att Camilla ska komma någon gång efter 2 för lite tjejmys. Vilken helgstart!


  

Imorse i en av mina favoritkoftor!

Av Alexandra - 20 januari 2011 20:30

Detta är den första HEL lediga dagen jag haft på hela veckan, och jag har aldrig varit så stressad. Det enda jag skulle få gjort var en promenad och sen plugga inför matteprovet imorn. Istället har man bokat möten för imorn efter provet och nu ska även bloggen flyttas till en fristående domän, så det har tagit sin tid ikväll.


Men nu kan jag andas. Bloggen kommer inte ändras förrän imorn, och denna kommer fortfarande stanna på Bloggplatsen med alla gamla inlägg. Berättar mer om flyttningen imorn då jag vet mer.

Av Alexandra - 20 januari 2011 16:56

Har precis fått i mig lite middag, det första målet idag som jag har tuggat. I övrigt har det varit flytande föda i form av fil med mos, soppa, vatten etc. Blanda det med raska promenader så hålls figuren i form ;)


För en stund sen ringde även min coach och ville träffas imorn, ganska precis efter jag har skrivit prov. Hinner inte mer än att komma hem från mötet då Camilla kommer för lite tjejmys. Skönt med lite tempo ibland! Har även fått presenten klar till 19årskalaset på lördag, så nu är den stressen borta. Har alltid så svårt att ge saker till folk, men detta tror jag kan bli bra!

Av Alexandra - 20 januari 2011 12:49

Gormorgon! Eller god förmiddag kanske man ska säga. Jag klev ganska precis upp. Så nu tänkte jag bara direkt hoppa i kläderna och gå ut på en långpromenad i det vackra vädret. Kan även säga att idag är det exakt två månader tills jag fyller 20 år! Kommer bli underbart.   

 

 

Utanför mig häromdagen

Ovido - Quiz & Flashcards