Alla inlägg under september 2010

Av Alexandra - 5 september 2010 15:47

Take your time, don't live too fast

Troubles will come and they will pass - Shinedown, Simple Man


Shinedown och Silverstein är de senaste och kommande dagarnas favoriter. Så dessa går på repeat medans linne efter skor efter lotion stoppas ner i resväskan. Har nu alltså bara två jobbdagar kvar innan vi åker. Sen börjar jag inte jobba igen förns 20:e sept, sååå skönt!


Blir inte mycket röra på sig heller när man är sjuk, vilket gör att jag skulle ge nästan vadsomhelst för att kunna gå ut och jogga nu. Finns inget bättre än att få springa sig trött med ny musik i ipoden. Vill heller inte riskera att bli sämre.


  

Snart brun och fin igen

Av Alexandra - 5 september 2010 12:46

Vaknade vid tolv idag, och har då nästan sovit 11 timmar inatt. Välförtjänt egentligen, då jag konstigt nog bara verkar bli alltmer sjukare. Har inte riktigt tid med sånt nu då jag och Mathilda åker utomlands om två dagar. Två dagar. Nyss var det åtta veckor. Men det ska bli så fruktansvärt skönt. Bort från verkligheten om så bara för en vecka, glömma allt som sommaren innehållit och bara tänka på mig. För det var det ett tag sen jag gjorde.


Idag ska jag packa färdigt det mesta och bara kurera mig framför tvn med te och honung. Lär inte ens gå utanför dörren om jag får som jag vill.



Låtar att rekommendera:

Rihanna - Photographs

Shinedown - Simple Man

Silverstein - My heroine

Lady Gaga - Paper Gangsta

Av Alexandra - 4 september 2010 21:52

Har inte skrivit här sen studenten, och hela sommaren har gått utan ett skrivet ord. Och ändå har det varit en av de mest händelserika somrarna. Studenten togs, jobb har gjorts och mycket annat däremellan. Just nu planeras det inför en flytt till Sundsvall, där jag ska bo ensam för första gången. Och det känns underbart. A place to call my own.


På tisdag åker även jag och min flicka till Arlanda och Gran Canaria. Ska bli sjukt stört underbart. Ändå ropar kontrollfreaket inom mig att saker borde ha blivit klara innan vi kommit hem. Kommer inte ihåg sist jag andades ut och tog det lugnt utan att tänka vad som ska göras dagen efter. Inte ens under helgerna. Och nu börjar kroppen lägga av. Så nu taggar jag ner, kopplar bort det jag inte klarar av och fokuserar på det som faktiskt går att göra något åt. Har inte ork över till annat..


  

Ovido - Quiz & Flashcards