Alla inlägg under september 2010

Av Alexandra - 17 september 2010 12:37

Lovade lite bilder men ni har kanske redan hunnit se några på FB? Lägger upp några till iallafall, man kan inte få för mycket av utlandet ;)


  


  


  


     

Av Alexandra - 16 september 2010 17:02

Har precis vaknat efter en lång natt bestående av buss, flyg, tåg och återigen buss. Veckan har varit otrolig med sol och bad, drinkar och god mat. Träffat på galna italienare och vandrat i öken på natten, flirtat med spanjorer som bara ville pussas. Helt sjukt vilken skillnad det är mellan svenskar och utlänningar i allmänhet. Här kindpussas det hejvilt varenda gång man ses och att flirta verkar vara vardagsmat. En kanske det pussades lite extra med? Haha. Störd resa iaf, Gran Canaria har gjort det igen. Sjunde gången dit och är lika nöjd varenda gång. Hoppas nästan att det inte var så, då skulle jag inte sakna det så hårt varenda gång man åker. Men jag drar snart igen :)


Lägger upp bilder snart!

 

It's a quarter after one, Im a little drunk and I need you now

Av Alexandra - 7 september 2010 08:38

Börjar få resfeber känner jag. Kollar tusen gånger om biljetterna är i ordning, dubbelkollar alla saker jag packat. Slutar tidigare från jobbet idag så jag hinner hem och göra det sista. Idag åker vi, sjukt.

Av Alexandra - 6 september 2010 22:47

Säger godnatt för ikväll nu, är helt slut. Kommer åka vid 5 imorn så kommer få gå tidigare från jobbet för att hinna med. Lär skriva ett sista inlägg imorn innan vi drar men tills dess, puss & godnatt!

Av Alexandra - 6 september 2010 18:34

Sitter nu nyduschad och mätt som tusan och ska snart ge mig på chokladen som väntar vid tvn. Några få saker ska fortf packas ner men sen är jag nog ganska klar. Halv tolv imorn natt går tåget från Sundsvall till Arlanda. Kommer bli ett långt dygn imorn känner jag på mig.


Måste även tillägga att att det är superkul att se att så många fortf läser bloggen, trots mitt otroligt stora uppehåll under hela sommaren. From imorn kommer det ju att bli ganska tyst i ca en vecka men sen ska det läggas upp bilder!


Varför blir jag alltid såhär när jag träffar dig?

Jag vet att jag gjorde rätt..?


Dagens låt - Cherly Cole, Rain On Me

Av Alexandra - 6 september 2010 16:21

Har precis kommit innanför dörren och nu väntar snart en kall dusch. Vilket väder! Varför blir det så fint nu när vi åker? Så typiskt. Men nåt ska ni väl ha ;)


Ikväll väntar en myskväll med Halv åtta hos mig (!) och choklad och Blondinbellas bok. Thats right, böckerna kom idag! Superglad är jag. Kommer äta massor och mysa med mamma det sista innan vi drar imorn. Kommer sakna henne så mycket. Både jag och Mathilda är så mammiga men vi får ta hand om varandra så gott det går.


" If I could just see you, everything would be alright.

If I'd see you, this darkness would turn to light "

 

 

  

Bok & choklad, känner mig som bloggerskan själv!

Av Alexandra - 6 september 2010 08:15

God Morgon! (Nästan) pigg och glad hoppade jag ur sängen för en stund sen och ställde mig i duschen och ska snart iväg på jobbet. Halsen känns lite bättre idag så får hoppas att det har börjat vända nu. Vi åker ju imorn!


Får förhoppningsvis hämta ut mina böcker idag så jag kan packa ner dem, annars blir det att hitta det sista på stan inför resan :) Lär dricka tonvis med te idag också.

Av Alexandra - 5 september 2010 20:04

" Be something you love and understand "


Ska snart slänga mig i soffan med en kopp te och se Irene Huss. Har verkligen fastnat för svenska serier nu fast jag förr hatade dem.


Inväntar även ett gäng böcker från adlibris som jag vill hinna få innan vi åker. En av dem är Blondinbellas bok. Får se om det är nåt att ha eller om man är alldeles för nöjd med sig själv för att förstå hennes råd. Fast vem har dött av ett gäng goda råd, speciellt från en av Svergies främsta entreprenörer? Börjar sakna att läsa, då jag faktiskt är en riktig bokmal! En av de sista böckerna jag läste var på ca 400 sidor och den tog slut efter 4 kvällar. Så nu får de gärna komma!



Ovido - Quiz & Flashcards