Alla inlägg den 5 september 2010

Av Alexandra - 5 september 2010 20:04

" Be something you love and understand "


Ska snart slänga mig i soffan med en kopp te och se Irene Huss. Har verkligen fastnat för svenska serier nu fast jag förr hatade dem.


Inväntar även ett gäng böcker från adlibris som jag vill hinna få innan vi åker. En av dem är Blondinbellas bok. Får se om det är nåt att ha eller om man är alldeles för nöjd med sig själv för att förstå hennes råd. Fast vem har dött av ett gäng goda råd, speciellt från en av Svergies främsta entreprenörer? Börjar sakna att läsa, då jag faktiskt är en riktig bokmal! En av de sista böckerna jag läste var på ca 400 sidor och den tog slut efter 4 kvällar. Så nu får de gärna komma!



Av Alexandra - 5 september 2010 15:47

Take your time, don't live too fast

Troubles will come and they will pass - Shinedown, Simple Man


Shinedown och Silverstein är de senaste och kommande dagarnas favoriter. Så dessa går på repeat medans linne efter skor efter lotion stoppas ner i resväskan. Har nu alltså bara två jobbdagar kvar innan vi åker. Sen börjar jag inte jobba igen förns 20:e sept, sååå skönt!


Blir inte mycket röra på sig heller när man är sjuk, vilket gör att jag skulle ge nästan vadsomhelst för att kunna gå ut och jogga nu. Finns inget bättre än att få springa sig trött med ny musik i ipoden. Vill heller inte riskera att bli sämre.


  

Snart brun och fin igen

Av Alexandra - 5 september 2010 12:46

Vaknade vid tolv idag, och har då nästan sovit 11 timmar inatt. Välförtjänt egentligen, då jag konstigt nog bara verkar bli alltmer sjukare. Har inte riktigt tid med sånt nu då jag och Mathilda åker utomlands om två dagar. Två dagar. Nyss var det åtta veckor. Men det ska bli så fruktansvärt skönt. Bort från verkligheten om så bara för en vecka, glömma allt som sommaren innehållit och bara tänka på mig. För det var det ett tag sen jag gjorde.


Idag ska jag packa färdigt det mesta och bara kurera mig framför tvn med te och honung. Lär inte ens gå utanför dörren om jag får som jag vill.



Låtar att rekommendera:

Rihanna - Photographs

Shinedown - Simple Man

Silverstein - My heroine

Lady Gaga - Paper Gangsta

Ovido - Quiz & Flashcards