Alla inlägg den 19 september 2010

Av Alexandra - 19 september 2010 22:53

Gud så jämt det är! Sitter som nålad framför tvn med mamma och jämrar oss över det faktum att nu SD kommit med i riksdagen. Och vi verkar inte vara ensamma. Tro om politikerna i det partiet kommer bli hotade etc den kommande tiden? De ville inte ens avslöja vart i Stockholm de höll hus under kvällen för risken att bli utsatta för något. Nej sånt där gillar vi inte. Det finns nog så mycket fientlighet, vi behöver inget mer av det.


I övrigt är jag ganska nöjd med tillvaron, har en känsla av att det bara kommer att snackas om valet imorn på jobbet. Funderade på att dra på Dressmann på lunchen och kika på en snygg flanellskjorta. Finns i jättemånga färger och mönster och herrskjortor sitter oftast bättre på mig än damskjortor. Känner bara för att köpa massa varma kläder nu. Hösten är ju faktiskt här!


  

Min favvoskorta, en herrmodell från Carlings!

Av Alexandra - 19 september 2010 19:52

Jag tycker det BARA har skrivits om politik idag, och med all rätt. Men det kan bli lite långtradigt för de som inte är insatta eller som inte bryr sig. Så då kan jag meddela att håret blev super, nu är det mörkt och fylligt igen. Jag kan också berätta att jag imorn ska upp till jobbet, vilket jag inte är van vid då jag haft semester så länge. Jag åker snart igen. OCH så kan jag berätta att ni gott folk, har slagit läsarrekord. SKITKUL! Fortsätt läs så fortsätter jag skriva. Verkligen jättekul att ni följer bloggen så mycket som ni gör!


  

Av Alexandra - 19 september 2010 17:58

Jag är helt såld på låten som Jay Smith i idol sjöng, Black Jesus med Everlast. De har liknande röster också, och lite småhesa röster är min grej. Sitter för tillfället med färg i hela håret och ska snart skölja ur det inför valvakan som börjar 19.30 på 4an. Blir lite som folkfest det där, hela Sverige kommer sitta hela kvällen och följa hur resten av de 4 kommande åren kommer se ut. Blir spännande!


Blir snart middag också, korvwok. Råkar älska korv, så allt man kan göra med det är gott. Sen blir jag en soffpotatis resten av kvällen med massa gott att äta!

Av Alexandra - 19 september 2010 16:16

Då var det klart, nu har jag röstat för första gången i mitt snart 20 åriga liv. Vad jag röstade på håller jag för mig själv :) Känns ändå bra att ha gjort sin röst hörd, även fast det kanske inte blir just det parti som jag röstade på. Men jag tycker man ska rösta, även om man inte vet så kan man rösta blankt, för sen kan man inte heller komma och gnälla om det blev en regering man inte tycker om.


Innan vi gick bort och röstade blev det en promenad på ca en timme, som nu har resulterat i huvudvärk. Så ska snart slänga mig i soffan för att sedan färga håret!

Av Alexandra - 19 september 2010 12:28

Idag är det 19 september och idag är det val. Och för första gången i mitt liv så får jag rösta. Jag har nog bestämt mig. Ja det har jag. Har ni bestämt er?


Först blir det att se hela veckans idolavsnitt, innan jag och mamma sen ska gå och göra vår röst hörd. Lite spännande är det allt. Var med och påverka!

Ovido - Quiz & Flashcards