Alla inlägg under september 2010

Av Alexandra - 22 september 2010 08:22

Sitter nyduschad och ska snart dra ner på jobbet med superhojen. Har ju som torsdag i huvudet idag då jag och Jackie är ledig på fredagar! Så himla skönt, fatta vad jag ska sova ut. Sen är det bara en vecka kvar tills man på riktigt är arbetslös. Känns konstigt att säga så, det är ju så självklart att gå upp tidigt varje morgon, precis som jag gjort nästan varje dag sen i juni denna sommar.

Av Alexandra - 21 september 2010 23:02

Hittade precis en jättefin låt på min underbara vän Enas FB. Robyn-Eclipse. Och jag är såld. Kommer snart att lägga mig, och denna låt kommer vara det sista jag hör innan jag somnar. Godnatt lovers, skriver mer imorn!



I caught my reflection, in the corner of your eye.

You said " don't even ask the question, and I won't tell the lie "


Some words are best unspoken

Av Alexandra - 21 september 2010 17:24

På en sekund kan allt förändras. Jag kände inte den här kvinnan, men var involverad med henne och hennes café på det sätt att hon var vår största sponsor på den tid som jag och Madde tryckte böcker i vårt UF-företag. Igår fick jag höra att hon har gått bort. Av vilken anledning vet jag inte, men just att veta att jag nyss såg henne för några veckor sen gör att det hela känns jätte ledsamt. Jag beklagar till hennes man och vänner, sånt här ska ingen behöva gå igenom.


Jobbdagen idag har iallafall gått bra, och efter det blev det solning ändå. Måste ju få bort flagningen, och nu börjar hela kroppen se riktigt brun och fin ut. Ikväll väntas god mat framför Halv åtta hos mig och IDOL! Som jag har längtat! Får bara hoppas jag håller mig frisk nu och inte har sabbat nåt.


  

Av Alexandra - 21 september 2010 07:56

Gormorgon lovers. Nu kan vi konstatera att det är höst. Gud va mörkt och kallt det är på mornarna. Men det är lite mysigt. Snart får man dra på sig Everest-jackan och ugg skorna!


Som det ser ut nu, så blir det ingen flytt till Sundsvall. Anledningen? Det är knökfullt i hela jävla stan rent ut sagt. Skulle som bäst också bara få ett deltidsjobb och det vet jag inte om jag skulle klara mig på. Har dessutom tappat lusten, nu vill jag ju bara utomlands igen ;) Så då vet ni det, blir kvar i stan till jul åtminstone!


Jobb väntar idag, och det är massor att göra så dagarna går lite fortare då. Funderar på att sola efteråt kanske, men eftersom jag börjar bli dålig så kan det hela bara bli värre om jag lägger mig i ett solarium. Vi får se hur jag gör!


Bruuuuna beeeeen

Av Alexandra - 20 september 2010 20:24

Hur många till program om fruar ska de göra? Tänker de inte göra nåt program om männen snart? Eller har de för mycket brains kanske för att inte göra bort sig så som kvinnorna gör. Börjar bli lite less iallafall, ingen blir ändå lika bra som Maria Montazami.


Råkade även SOMNA nyss i soffan. Märks att jag sovit för lite inatt och att jag pga det börjar bli sjuk. Blir att lägga sig snart. Efter att jag tittat lite på fruarna.. ;) Amen jag måste ju! Bara lite. Längtar också tills min mobil kommer! Den är så himla fin och jag kommer älska den så som ingen annan har gjort. Kommer i slutet av veckan and I can't wait!

Av Alexandra - 20 september 2010 18:28

Kände redan imorse den där värken och tröttheten som kommer när man börjar få en infektion. Orkar inte bli sjuk igen! Gått bra idag iallafall trots att det är måndag.


Blev ingen herrskjorta idag tyvärr, hittade ingen som föll mig i smaken. Istället blev det en ny mobil beställd efter jobbet och har precis nu kommit innanför dörren från en fika med Queenly som äntligen flyttat hem igen!


Kvällen kommer bestå av soffsittande och te, känner mig helt slut i hela kroppen..

Av Alexandra - 20 september 2010 07:53

Guuuud va trött jag är. Blev uppe alldeles för sent, men det var ju trots allt valvaka så då måste man nästan det. Resultatet? Jag fattar inte vad som hände. Tydligen vann alliansen, fast alla är förlorare enligt Sahlin, samtidigt som SD nu har tagit sig in i riksdagen. Har även drömt om politik hela natten så nu är jag helt yr i huvudet av allt politiksnack.


Är nyduschad och ska snart dra iväg till jobbet och träffa alla efter nästan två veckor borta. Känns lite sådär, men dagarna går fort då man har kul. Ska kolla skjortor idag också! Kul med lite nytt :)

Av Alexandra - 19 september 2010 22:53

Gud så jämt det är! Sitter som nålad framför tvn med mamma och jämrar oss över det faktum att nu SD kommit med i riksdagen. Och vi verkar inte vara ensamma. Tro om politikerna i det partiet kommer bli hotade etc den kommande tiden? De ville inte ens avslöja vart i Stockholm de höll hus under kvällen för risken att bli utsatta för något. Nej sånt där gillar vi inte. Det finns nog så mycket fientlighet, vi behöver inget mer av det.


I övrigt är jag ganska nöjd med tillvaron, har en känsla av att det bara kommer att snackas om valet imorn på jobbet. Funderade på att dra på Dressmann på lunchen och kika på en snygg flanellskjorta. Finns i jättemånga färger och mönster och herrskjortor sitter oftast bättre på mig än damskjortor. Känner bara för att köpa massa varma kläder nu. Hösten är ju faktiskt här!


  

Min favvoskorta, en herrmodell från Carlings!

Ovido - Quiz & Flashcards