Alla inlägg under september 2011

Av Alexandra - 4 september 2011 16:23

Idag står energin i fokus. Gick broarna runt efter frukost och hade fortfarande spring i benen när jag kom hem. Märks att kroppen höjer ribban för ork varje dag. Har nyss ätit en skål med gröt och bananer och ska snart sätta mig ner till middag. Vad vore livet utan mat? Förstår inte alla som vägrar prova nya maträtter tex. Så otroligt tråkigt. De har ingen aning om vad de missar! När vi var nere i Kroatien för några år sen provade jag grillad haj. Supergott, och hur ovanligt är inte det!

Av Alexandra - 3 september 2011 17:18

Rubrikens låt har allvarligt talat gått på repeat hela dagen. Med undantag för träningstiden ute. En enkel låt, med så himla fin melodi. Älskar pianospelet.


Som sagt så blev det en timmes träning ute, och innan duschen la jag på en ansiktsmask som luktade jordgubb. Sjukt underskattad billig lyx. Ska köpa upp ett helt lager och ha hemma. Sitter nu sådär hett kladdig insmetad i bus för att inte gå omkring och se ut som nåt grått spöke. Höstens sken är inte ett dugg smickrande.


http://www.youtube.com/watch?v=eab9JrgtY6E

Denna underbara låt.

Av Alexandra - 3 september 2011 09:38

Satt på en av de mest roliga lektionerna igår på mycket länge. Antiken. Att så mycket av hur vi tänker idag kommer där ifrån. Hoppas verkligen att tillräckligt har fastnat, för på måndag blir det prov.


Kunde heller inte hålla mig igår från att dra ut och springa på kvällen. Efter det blev det melon, chiabatabröd med tapinade och grillade tigerräkor till middag. Agendan idag står dock tom. Underbart. Ska nog hitta saker att fylla dagen med.


   Mitt fina ljusa hår. Nästa sommar igen!

Av Alexandra - 2 september 2011 10:22

Jag har överlevt. Jag var med på den obligatoriska turen på Sollefteås bibliotek, och jag överlevde. Jag är en överlevare. En gång och aldrig mer igen. Är hemma för en snabb lunch nu innan föreläsningen på två timmar kvarstår. 

Av Alexandra - 1 september 2011 19:43

Har blivit helt tokig i Lady Gaga. Alltså helt. Hennes låtar går ständigt på repeat och jag kommer på mig själv med att gorma låtar som " You and I " på toan och framför spegeln med en borste i handen. Vilken kvinna. Och vilken röst. Har för övrigt rensat garderoberna på kläder och bad mamma ta med de till Röda Korset. Fick höra nu ikväll att de aldrig kom så långt, då många på mammas jobb kunde plocka det mesta. Superkul! Då vet jag iallafall att de hamnar i bra hem än hos främlingar.

Av Alexandra - 1 september 2011 12:07

Vilken sömnslukare jag har blivit. Sover lätt tio timmar per natt nuförtiden, och jag förstår inte varför. Tvingade upp mig själv vid halv elva idag och drog direkt ut och joggade. Det känns att det har blivit höst ute nu. Känner mig inte helt frisk heller, så ska strax ta en varm dusch och sätta mig med mitt nyinköpta te och youghurt. 


Ovido - Quiz & Flashcards