Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Mitt avslut

Av Alexandra - 18 september 2010 20:29

Eftersom jag inte fick något riktigt avslut av dig, så skapar jag mitt egna. Sms efter sms raderas. Sms fyllda med dina ord, som jag så blint trodde på. Sms som jag trodde betydde nåt, som jag sparat i tron på att det var meningar du menade. Dumma jag. Blinda naiva jag. Som om jag var annorlunda. Hon varnade mig. De varnade mig, även fast jag aldrig sa något till dig. Det var ju dina ord jag ville tro på, inte deras. Jag hade fel. Men som jag alltid säger, hellre ångra det jag gjort än det jag aldrig gjorde. Nu VET jag faktiskt hur du är, än att jag för resten av mitt liv bara skulle undra.


Du var min risk i den annars så trygga vardag jag levde i. Jag hade allt, men lämnade det för en risk. För dig. Dumma naiva jag. Som om jag var annorlunda. Men jag behövde det då. Jag behövde dig då. Och du tog emot mig. Släppte allt, och tog emot mig. Och bara sådär, så släppte du mig. Utan varning. Iallafall från dig. Varningar haglade annars, från andra håll. Men inte från ditt. Varför varnade du mig inte?


Det här blir mina sista ord om dig. Till dig. För mitt läkande är klart, och jag klarade det själv. Utan dig. Mitt liv kommer fortsätta. Utan dig. Och jag kommer skapa nya minnen med någon annan. Men inte med dig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 5 mars 2014 14:49


Det är inte ofta jag unnar mig själv saker. Varken kläder eller inredning känns särskilt intressant nu när träningen står i sånt fokus. Min största utgift är faktiskt all mat jag trycker i mig ungefär en gång i timmen varje dag. Men dessa skor blev m...

Av Alexandra - 4 mars 2014 13:30

Och då pratar jag inte om hantlarnas vikter. Under några veckor har jag haft en sån extrem hemma och mamma-längtan att jag börjat undra vad jag gör här nere egentligen. Att vara ifrån sin andra hälft och bara ses några gånger om året efter att ha bot...

Av Alexandra - 2 mars 2014 12:18

Cirka två månader har passerat mellan dessa två bilder. Två månader som innehållit hård träning och strikt kost har gett resultat, och det hela blir faktiskt bara roligare för var dag som går!         ...

Av Alexandra - 20 februari 2014 16:21

Efter en orolig natts sömn hade jag vid halv ett idag utvecklingssamtal på jobbet. Jag känner alltid en uns av oro inför dessa sammanträdanden men det hela gick smärtfritt. Fylld av energi efter att fått höra fina ord av chefen spatserade jag till gy...

Av Alexandra - 19 februari 2014 22:24

Jag känner mig så inspirerad av livet just nu att jag tror jag kommer självantända och explodera likt en stjärna. Träningen går framåt med stormsteg, tillsammans med bra kost blir reslutaten oslagbara. Samtidigt tankas min energi av det faktum att vå...

Ovido - Quiz & Flashcards