Alla inlägg den 16 november 2011

Av Alexandra - 16 november 2011 15:33

Att hamna på andra plats, i andrahand, är ingen vinst. Det är inte ett bevis på att du är näst bäst. Det är ett bevis på att du inte var nog bra, eller viktig nog, att hamna först. På toppen. Bland det som är allra viktigast och betydelsefullt. Det är ett hånflin som ständigt påminner dig om att andra saker faktiskt är viktigare än dig. Och att du faktiskt alltid kommer få nöja dig med att andra saker sätts före dina behov, för du är ju inte viktigast. Och ingen lägger ner tid och energi på en tvåa.. Jag tänker aldrig mer tillåta mig själv att vara någons tvåa. För medans jag är det, missar jag kanske chansen att nånstans bli någons etta. 

Av Alexandra - 16 november 2011 12:04

Vaknar av de ringer från Swedbank angående mina aktier, och får snabbt förslag om bättre kostnader när hon förstår att jag ska byta bank. Får nån lyckoönskning innan vi lägger på, och sitter nu med mackor och te och försöker vakna. Blir en liten promenad senare innan jag dyker ner i det svåraste och tristaste arbetet jag hållt på med på länge. Idag måste det bli klart, är ju sån expert på att skjuta fram allt så länge det går. Mañana mañana.

Ovido - Quiz & Flashcards