Alla inlägg under april 2011

Av Alexandra - 6 april 2011 20:32

Vit färg pryder nu mina väggar och med ett helt nytt ljus i hela rummet känns det så mycket fräshare. Efter att detta nu är klart så kliar det bara i fingrarna att plocka och göra det bästa av detta rum genom att rensa. Det finns alltid något att förändra




  .

 

Av Alexandra - 6 april 2011 17:49

Firar tre månader med älsklingen i dag och firar med att suga i mig all vårsol som lyste från himlen idag. Efter att ha målat klart mitt rum och tagit en dusch, belönar jag mig själv med ett glas vitt och goda tilltugg på balkongen i eftervärmen av en nedgående sol. Känner också att livet ibland är ganska så jävla skönt.



   It's always better when we're together

Av Alexandra - 5 april 2011 20:03

Och imorn firar jag och älsklingen 3 månader som par. Känns som mycket längre, men vi lärde känna varann ett tag innan också. Så fick känslorna byggas upp lite.


Idag har pappersarbete och målarfärg fått ta plats, och mitt rum börjar arta sig riktigt fint. Det kommer definitivt att vara vita väggar i min framtida lägenhet i Stockholm också. Modern stil möter det gamla, det ska temat vara. Kommer om några veckor att fara ner till huvudstaden, och vi får se om det händer något på jobbfronten då. Jag håller alla tummar och tår för det.

Av Alexandra - 4 april 2011 19:21

Vilka dagar som börjar träda fram utanför fönstret. Efter en joggingtur ute och en varm dusch senare, befinner jag mig på balkongen i eftermiddags solen med DN och en bra bok. Det är stunder som dessa som ångesten över att inte göra något vettigt om dagarna bara försvinner. Jag har ju mina mål på sikt, trots allt. 

Av Alexandra - 3 april 2011 16:48

Söndagar is starting to grow on me alltså. Finns det nåt bättre än att dra ut och jogga, ta en varm dusch och sedan sätta sig med tjocka DN tidningen och en kopp te? Skulle inte tro det! Och med en mamma i köket som bakar grovt bröd, tapinade och andra maträtter så blir det inte fel nånstans alltså.


Av Alexandra - 2 april 2011 16:35

Har precis kommit hem från något jag aldrig gjort: Högskoleprovet! Resultatet får man dock inte se förrän om ca 4 veckor. Lite trött är jag, men ser fortfarande fram emot en supermysig lördagkväll med mamma. På menyn står kött med sallad, och det kommer sitta förbannat bra efter att jag tryckte i mig en kebabtallrik till lunch.. Men gott var det!

Av Alexandra - 1 april 2011 13:05

April! Redan! Och har hittills, vad jag vet om, inte blivit utsatt för något skämt. Vi hoppas att det förblir så!


Har idag tagit en frisk promenad på ca en timme, och sedan fått i mig lite mat. Next up blir en ansiktsmask, tända lite ljus och sedan ta en kokhet dusch. Har även fått hem lite nya téer, lakrits och choklad/chili. Supergoda, té är livet alltså. 



  I min nya cupcake t-shirt!

Ovido - Quiz & Flashcards