Alla inlägg under april 2011

Av Alexandra - 21 april 2011 17:10

Med en migrän som präglat hela min dag, har jag vilat lite och tappert gjort det jag skulle idag. Har mottagit hela TVÅ påskägg idag, och resten kommer framöver. Kaniner i choklad och skålar fulla med godis står strategiskt utsatta överallt för att locka till synd, jag som lever enligt nyttigheternas diet nuförtiden. Får se hur många gånger till jag kommer fuska, då jag redan förätit mig på chokladägg iklädda färgglada papper och skumkaniner som hånfullt ler åt mig medan de bli uppätna. 


 

Av Alexandra - 20 april 2011 10:54

Planerar. Planerar vad mina käras påskägg ska innehålla. Laddar för äggmålande och tänker noga ut vad årets ägg ska få pryda för mönster. Äter pencilin där emellan och svär över kalla trappor som lockar förrädiskt soliga dagar. Längtar tills jag ikväll kommer få landa i min pojkväns famn framför en noga utvald film med chips i ena näven och hans hand i den andra. 


Av Alexandra - 18 april 2011 16:49

Om man undviker från blåstens påverkan att vilja hålla sig inne, så har dagen spenderats i solen på stan med älskling. Supermysigt. Inhandlade en underbar skjorta som jag redan nu börjar se olika kombinationer med. Drabbades av frossa mitt uppi allt, så sitter nu med en kopp té och försöker få upp kroppsvärmen. 

Av Alexandra - 17 april 2011 14:08

Sena kvällar med öl och sällskap blandas med promenader hem i gårdagens kläder och pusskalas med min älskade. Ikväll parkerar jag istället rumpan i tvsoffan framför Gossip Girl med té och choklad och tänker att imorn är en ny vecka. 


   Mystjej på väg till älsklingen!

Av Alexandra - 16 april 2011 11:18

Utebliven bloggdag igår pga firande av bästis på hennes 20 års dag, och för att hämta upp en pojkvän som anlände från Stockholm. Kramar och pussas blandades med gott dricka och kinamat. Krogen bjöd på drinkar och roligt sällskap, följt av att få komma hem och lägga sig bredvid den man älskar. Mår bra just nu.

Av Alexandra - 14 april 2011 18:11

Under en sol som stekt huden, satte jag mig med Becka på Hullstatrappan och blev kvar. Flera timmar. Såg människor komma och människor gå. Blir masserad. Åt baguette och glass och undrade vart fan vädret kom ifrån. Men klagar inte.


Har även grattat en underbar pojkvän på sin 22 års dag, och imorn när han landar på norrländsk mark ska det firas. Åh så jag har saknat dig min älskade!



   Grattis älskade <3

Av Alexandra - 13 april 2011 13:48

Lights out. Mitt tillstånd stavas så när man vaknar med en migrän som vägrar ge sig. Yrsel, smärta, ljudkänslighet. De är mina trogna följeslagare tills dess att jag slår huvudet i kudden ikväll. Its just one of these days antar jag. Ska snart dra för allt jag kan, inklusive ögonlocken, och slå läger i soffan. Antecknar att det funnits bättre dagar än dessa och konstaterar att vår och sommar inte alltid är tummen upp

Av Alexandra - 12 april 2011 14:26

Haft finbesök i form av Camilla några timmar och skvallrat hejdlöst om det mesta. Konstaterar att vädret var bättre igår och tappar lusten att gå utanför dörren idag. Underhåller mig med modetidningar, té och choklad och glider behagligt ner i soffan framför någon såpa. Tänk om livet var som i en såpa ändå. Fy så jobbigt.

Ovido - Quiz & Flashcards