Alla inlägg under april 2011

Av Alexandra - 11 april 2011 15:43

Gått hem i stekande sol från stan, där ärendena har fått tagit plats idag. Smet även och gjorde ljusare slingor i håret, och jag känner mig finare än nånsin. Toknöjd.





   Före


 

Efter

Av Alexandra - 10 april 2011 14:35

Agerar hemmafru på eget bevåg då mamma anländer hem om några timmar. Försöker vara duktig med att hinna med träning också, och straffas då med en hals som inte längre vill funka som den ska. Laddar om med té och choklad och vill helst bara ligga raklång i soffan då kroppen just nu är helt tömd på energi.

Av Alexandra - 9 april 2011 13:13

Tränger igenom vinden när den i motvind försöker sakta ner mig i hopp om att få mig att vända om. Tar risker när jag väljer en vanlig yoghurt istället för en laktosfri i affären och fantiserar om hur gott en kebab skulle smaka nu. Slår snabbt bort tankarna och håller ett getöga på mitt mål, den nya kroppen. Försöker rappa med i artisternas tempo i spotify och undrar ibland om precis allt kan göras till musik..

Av Alexandra - 9 april 2011 11:03

Somnade sent, vaknade tidigt, låg vaken. Somnade, vaknade. Är igång med frukost och avgör om vädret gör det värt att träna idag. Drömmer konstiga drömmar och gör försök till analysering där resultatet lämnar mig ännu mer förvirrad. Längtar till en pojkvän som befinner sig alldeles för långt bort och smider planer över hur mysigt vi kommer att ha de tio dagar han faktiskt är här. Känner hur tunga ögonlocken är..

Av Alexandra - 8 april 2011 14:09

Inhandlat diverse gott inför laddningen av en fredagkväll framför tvn. Har stället för mig själv då mamma åker till Uppsala. Freakar out över felaktiga kvitton, som visar sig vara rätt, och kollar runt efter en ny hårfärg att klä sig i. Nu: Dusch och hårinpackning

Av Alexandra - 7 april 2011 19:30

Hemmet har allt mer börjat prydas av blommor i alla färger och former. Dessa nedanför luktar extra mycket, och vi blir bortskämda redan i april med en sommardoft som både piggar upp ögat men även luktsinnet. Billig lyx i vardagen.


 

Av Alexandra - 7 april 2011 11:23

Sitter inregnad framför datorn pga oidentifierat snöblandat regn. Börjar istället sticka mössor, läsa tidningar och dyl i brist på min annars dagliga joggingtur ute. Följer bloggar i jakt på inspiration i kläd och yrkesväg, och märker att min dragning allt mer är åt media och skribenthållet. Det är inte för inget jag fått material tryckt i en bok, så min talang tvivlar jag inte på. Nu gäller det bara att övertyga andra med.

Ovido - Quiz & Flashcards