Alla inlägg under december 2011

Av Alexandra - 5 december 2011 12:11

Det här är ett inlägg till de som trots denna glittrande och mysiga högtid, ändå lever med ett mer eller mindre personligt helvete. Jag märker mer och mer hur duktig jag har blivit på att sluta lägga energi på helt ovesäntliga saker och människor. Att sitta och gnälla över en persons beteende, eller brist på, känns så fruktansvärt fel när man vet att en av ens närmaste sitter inom med så mycket mer. Det här är ett inlägg till de som smäller på ett leende utåt fast det inombords känns som att hjärtat tappar en bit varje minut. Till de, som trots sin svåra sits, ändå finns där för andra. Att peppa och mana, trots att de själva är på en känslomässig bristningsgräns. Det här är till min bästa vän. Som trots allt, är mina stora sten. Som får mig att skratta, drömma, tänka till och må bra, trots att jag aldrig kommer att förstå hur hon riktigt mår. Det här är mitt tack. Jag älskar dig.

Av Alexandra - 4 december 2011 12:53

Andra advent har anlänt. Och jag är slut som artist efter den mest festfyllda helgen jag haft på länge. I fredags var det Eons årliga julfest, och efter att klänningen lossnat två gånger och fått den fasttejpad två gånger så kunde det börja festas. Igår när man vaknade var det bara att ladda om för 25 års fest som var hur trevlig som helst. Idag blir det återhämtning. Slut som artist. Over and out.

Av Alexandra - 2 december 2011 15:57

Sitter nyduschad efter att ha kommit hem från den sista historiaföreläsningen. Om ca två timmar kommer det trilla in massor av festsugna Eoniter, då det kommer att förfestas lite här innan vi vallfärdar till Nipanrestaurangen. Idag har det även inhandlats lite nya möbler och ny platt tv. Fredagslyx på hög nivå. Kvällen till ära kör vi en favorit i repris, den mönstrade långklänningen med bar rygg!



 

Av Alexandra - 1 december 2011 18:03

Ibland saknar jag dig så mycket att det gör ont att andas.


Som att andningen skulle stå för oss. 


Drömmer orealistiska drömmar.


Som bara en med hoppet kvar skulle drömma.


Ibland går hjärtat sönder en del.


Varje gång jag påminns om vad som aldrig blev.


Det finns dagar jag inte förstår nånting.


Och dagar allt är solklart.

Av Alexandra - 1 december 2011 12:47

1 decemeber inleds med en tung huvudvärk och trötta ögon. Muntrar upp mitt sinne med att öppna första luckan på en av mina julkalendrar. Ja, det finns fler än en. Men de tar vi senare. Dagen kommer att bestå av hemmafixande, då ca tio pers äntrar vårt hem innan vi beger oss till julfesten imorn. Det ska även duschas, smetas BUS, göras naglar och hinna plugga inför den sista föreläsningen imorn.


 

Ovido - Quiz & Flashcards