Alla inlägg under december 2011

Av Alexandra - 13 december 2011 09:08

Kommen är den dagen som nästan är mer omtyckt av mig än självaste julafton. Att kliva upp tidigt och äta lussebullar, tända ljus och se luciorna på tv har varit tradition så länge jag minns. Medans vissa inte pallade trycket att vara vakna efter sändningen ( mamma ) och gick och la sig, har jag själv suttit och nästan gjort klart mitt arbete. Tänkte även gå ut på en promenad om en stund, bara för att jag kan. För att jag för första gången på länge vid den här tiden är pigg. Ha en supermysig Lucia alla läsare och ickeläsare!

Av Alexandra - 11 december 2011 18:23

Efter en tvåtimmars nap på soffan, en dusch och lite mat, börjar jag långsamt hämta mig. Att efterfesta till nio på morgonen efter jobbet hör inte till vanligheterna, men plötsligt händer det. Dagen har bestått av återhämtning och jag kommer fortsätta i samma anda. Känner mig avslappnad. Glad. Hoppfull. Sådär man mår när tröttheten runnit av en och istället ersätts ett jävlar anamma. Sometimes I get a good feeling.

Av Alexandra - 10 december 2011 15:25

Dagen till ära, denna Nobeldag, har vi klätt julgranen. Med ett glas glögg i ena handen och julbelysningen i den andra, gav vi oss på detta julbestyr. Det gick smärtfritt detta år skulle det visa sig, i jämförelse med andra år då man knappt fått upp foten innan någon trasslat in sig i glittret eller spräckt halva julgransbelysningen. Familjen vs Julgranen, 1-20.


 

Av Alexandra - 9 december 2011 14:17

Har med flit sovit alldeles för länge idag efter att ha anlänt sent i sängen vid 4 inatt. Skönt. Utflippat. Ungefär som snöovädret utanför. Totalt utflippat i all sin skönhet. Nu närmast blir det att trakassera mamma med diskussionsfrågor och sammanfattningar, och efter detta arbete kommer jag nog aldrig mer vilja höra ett ord till om Alexander den store, Platon eller någons tankar om filosofi. Roligare blir det ikväll då jag i snökaoset ska dra mig neråt stan för att ta hand om alkoholfyllda människors jackor och dylikt på Appelbergs. Kika in, vettja. 

Av Alexandra - 8 december 2011 15:55

Vaknar med halsont, och inser snabbt att planerna om att gå på stan gick för intet. Har istället bott i en fotölj några timmar med te, clementiner och en bra bok. Som förövrigt nästan är utläst, trots den sena starten inatt. Bokmalen har vaknat till liv efter en höst av endast historieboken som läs sällskap. 

Av Alexandra - 7 december 2011 13:02

Tagit igen förlorad sömn genom att sova ett ex antal timmar för mycket. Kompenserar med att ta en promenad ute i de 7 minusgrader som tydligen vistas ute. Måste ta tag i det här arbetet också, har nämligen fått en deadline. Som egentligen bara ger mig en ursäkt att skjuta upp det till dagen innan. Med två punkter kvar dumförklarar jag mig själv och vet att om jag bara får det klart så kommer jag må som en prins. 

Av Alexandra - 7 december 2011 01:23

The tender way we use to kiss, had hoped for something more than this. Been in my bed, in the dark, alone. With a heart so cold, you'd mistake it for a stone. For every dream I have about you, every moment becomes less and less true. Pick yourself up, this is nowhere to be. This is not the usual me. But if you fall, I fall. And with us it will always forever or not at all.  Memories, thoughts, dreams and tears. They have all been my biggest fears. So get a grip, don't lose this fight. I can't take another sleepless night. The tender way we use to kiss, how did we end up like this..

Av Alexandra - 6 december 2011 14:58

5 timmar. Från halv sex till halv elva har jag sovit. Antar att det är sånt som händer när man ska dela natten med Becka och hennes sms-belånade behag. Efter att vi vaknat spenderade jag en stund på mammas jobb, och har precis kommit hem. Ska snart ta en snabbdusch innan vi får hem folk på lite middag!


Ovido - Quiz & Flashcards