Alla inlägg den 13 december 2011

Av Alexandra - 13 december 2011 22:20

Idag är en av de svagare dagarna, som ett resultat av en natt fylld med drömmar av dig. Olika rum, olika röster, olika gester. Fortfarande du, bara i olika skepnader. Så idag är jag inte fullt lika stark som jag brukar vara. Då tankarna på dig bara studsar av mig som om de aldrig gjort annat. Idag stöter de emot med ett dovt ljud och glider sen sakta ner, orkeslösa och trötta. Trötta på att aldrig veta vart de ska vara. 

Av Alexandra - 13 december 2011 09:08

Kommen är den dagen som nästan är mer omtyckt av mig än självaste julafton. Att kliva upp tidigt och äta lussebullar, tända ljus och se luciorna på tv har varit tradition så länge jag minns. Medans vissa inte pallade trycket att vara vakna efter sändningen ( mamma ) och gick och la sig, har jag själv suttit och nästan gjort klart mitt arbete. Tänkte även gå ut på en promenad om en stund, bara för att jag kan. För att jag för första gången på länge vid den här tiden är pigg. Ha en supermysig Lucia alla läsare och ickeläsare!

Ovido - Quiz & Flashcards