Alla inlägg under augusti 2011

Av Alexandra - 14 augusti 2011 12:34

Vaknar upp efter en jobbkväll/natt, helt slut. Känns som att det var jag som var ute igår. Det kom bra med folk igår, så det var superkul! Dagen idag kommer bestå av träning och slappande, då jag imorn sätter mig i skolbänken igen! 


   Älskar min nygamla blus. Klippte av ärmarna 

och fick ett helt nytt plagg!

Av Alexandra - 12 augusti 2011 13:20

Sov alldeles för länge idag, så som i sömnen snörades skorna på och sen var det bara att ge sig ut. Varmt väder! Men känner att det blåser kallt så hösten är snart här, lycka. Idag kommer min fina mössa att blir klar, lägger ut en bild på den då, och ikväll vankas kräftskiva! Gud vad jag älskar kräftor. Och fredagar.


   Från ikväll!

Av Alexandra - 11 augusti 2011 15:21

Man mår som man förtjänar idag, men vilken rolig kväll jag hade igår! Idag blir det definitivt lugnare, då jag nu har inhandlat garn och ska börja sticka några fina mössor. Imorn väntar kräftskiva och på lördag ska det jobbas! Underbara dagar.


 

Av Alexandra - 10 augusti 2011 14:34

Hinner knappt vakna riktigt innan jag kommer på mig själv med att snöra på mig träningsskorna och dra ut. Vilken underbar rutin jag har kommit in i. Känns som att jag lever på te, vatten, ägg och frukt nuförtiden. Nu ska jag bli fit! Fick förfrågan om jobb i helgen, så på lördag blir det att jobba på Appel igen, riktigt roligt!

Av Alexandra - 9 augusti 2011 21:16

Man kan nog inte direkt kalla att slänga ihop en sallad för matlagning, men det är så långt jag klarar av att producera något i köket utan att nåt bränns, översteks eller att jag har halvt ihjäl mig. Så detta blir resultatet, och det är inte helt fel. Sallad, oliver och kycklingkorv innehåller denna, och så länge man kan äta den utan att bli magsjuk, så är den ju klart godkänd. 


 

Av Alexandra - 9 augusti 2011 10:12

Drömt om studier mest hela natten. Och pengar. Att jag hade nog med pengar för att slippa ta ett lån. Lyckan var gjord. Tills jag vaknade. Så nu sitter jag yrvaken i myskläder och har för närvarande på agendan att ta med täcke och kudde till soffan, göra en kopp te och sitta i soffan hela dagen. Tiden i månaden har lite den effekten, att trolla bort all energi och lämna kvar ett svullet, sötsuget skal till människa. Vackrare syner har gjorts, men det är smällar man får ta som kvinnor!

Av Alexandra - 9 augusti 2011 00:02

Mitt annars så mörka sval har denna sommar pryds av ljusare slingor. En färg som jag trivts i förbannat bra. Märker dock vilket dyrt jobb det är att underhålla färgen varannan månad så man slipper den fula utväxten, så till hösten blir knoppen brunfärgad igen. Kommer sakna slingorna men vi ses till sommaren igen!


 

Av Alexandra - 8 augusti 2011 18:18

Regn. Sol. Regn. Sol. Om vädret ändå kunde bestämma sig. Släpade ändå ut mig själv på en broarna runt promenad och begav mig sedan till bästis med blommor och choklad, då hon på onsdag flyttar till Stockholm. Vissa av oss blir stora tydligen, medans andra har tagit lite längre tid på sig att bestämma vad man ska bli när man blir stor ( läs: mig ). Fick hem min Historia A bok idag, så om en vecka börjar man plugga igen. Känns skönt att komma ett steg närmare mitt mål!

Ovido - Quiz & Flashcards