Alla inlägg under oktober 2011

Av Alexandra - 17 oktober 2011 14:04

Bristen på inspiration har gjort att bloggen stått tom på inlägg ett tag. Livet ser ut som det gjorde sist jag skrev, bara lite mer att göra nu. Förutom alla 14 prov jag ska skriva, så ska ett fördjupningsarbete göras. Mitt i detta jobbas det, och ska även försöka hinna med att träffa mina nära. Har blivit någorlunda frisk nu, så träningen ska det också fortsättas med. Som sist alltså. Bara lite mer att göra.


   En dag på stan


   Helgens utgångslook


   Fransk manikyr!

Av Alexandra - 5 oktober 2011 16:36

Hösten må vara kall, ruskig och regnig..

Och alldeles, alldeles.. Underbar.


 

Av Alexandra - 5 oktober 2011 11:30

Vilken natt. Feberyrandet tog över helt och jag har drömt så konstiga saker. Känner mig lite bättre idag än igår, och snart är jag helt på banan igen! Ska snart göra äggmackor med te och mysa under en filt i soffan. Varje rörelse i kroppen gör ont, så ska verkligen ta det lugnt så inflammationen försvinner helt.


   Klädd i favoritpolon i fredags på jobb!

Av Alexandra - 4 oktober 2011 20:12

Såhär mysigt kan man faktiskt ha det på en tisdag, och krasslig som jag är så välkomnar jag allt som har med mys att göra. Tänker gå och lägga mig under en filt snart lagom till Desperate Housewives och tacka hösten och alla dess premiärer!


 

Av Alexandra - 4 oktober 2011 16:57

Gjorde ett stort misstag igår genom att gå ut och jogga på kvällen, i 8 graders kyla. Idag får man betala för det genom att ha ont i halsen och nysa. Känner mig helt slut, så har bara tagit en liten promenad idag och pluggat. Lär bli soffliggande hela kvällen. Blir jobb hela helgen igen så bara till att friskna till!

Av Alexandra - 3 oktober 2011 14:01

Vilka underbara dagar jag har. Sen vi var hos mediumet i lördags är jag på nåt sätt lugnare. Lugnare i kroppen och sinnet. Att få svar på saker jag undrat har gjort mig mindre stressad över allt. Att allt har sin tid. Och det ger en slags trygghet.


Det blev sent igår, då det först blev Sex and the city filmen, följt av lite annat. Idag skiner solen och snart ska jag traska bort för att skriva mitt femte prov i raden. Har egentligen ingen lust, men det är ett steg närmare mina mål. Think big. 

Av Alexandra - 2 oktober 2011 20:03

Två dagars kvällsjobb i helgen är över och nu är det tillbaka till pluggandet. Gårdagen gick super. Var dock lite disträ efter att ha varit hos ett medium tidigare på dagen. Otroligt givande, spännande, otroligt. Jag satt mållös. 


Idag sov jag ända till två då det har fattats sömn på sistone, och har hela dagen bara gått ut och gått, slappat, ätit gott. En underbart lugn söndag helt enkelt. 

Av Alexandra - 1 oktober 2011 12:19

Strålande sol såhär på första oktober dagen. Jobbet igår gick bra. Så bra som det kan gå på ett ställe med fyllon. Fick även färdiglagad middag när jag slutat jobba, riktigt bortskämd. Nu snart ska vi ner på stan för ett ärende jag kan berätta mer om sen, kommer bli riktigt känslosamt. Ikväll blir det jobb igen men den här gången kommer jag inte att stå ensam. Superhärligt, hoppas att många taggar till ikväll!

Ovido - Quiz & Flashcards