Alla inlägg under juni 2011

Av Alexandra - 5 juni 2011 15:03

Jobbade igår, och jag hade hur kul som helst! Somnade inte förrän vid 5 på morgonen, och när jag vaknade vid tolv var det bara att börja sola. Har nu varit och handlat lite, och ska nu värma en kopp te för min hals som bara blir värre. En riktig dödsstöt att bli sjuk på sommaren. Men vem vill stanna inne nu?


Du är så fin att stålfjädrar rätar ut sig i ren protest.


  På g mot jobb igår!

Av Alexandra - 4 juni 2011 16:59

Har precis vaknat efter en två timmar powernap. När jag först klev upp 12 hade jag och 4000 till i Sollefteå strömavbrott. Nu är den tillbaka, och jag måste slänga mig i duschen, för om några timmar ska jag jobba. Solen är framme iallafall, tillsammans med en storm. Hoppas jag ens tar mig fram ikväll.

Av Alexandra - 3 juni 2011 11:41

Vaknar allt senare om dagarna, till följd ut av att jag stannar uppe senare. Blev lovad sol idag från flera håll, men hittills blåser det bara. Igen. Funderar på att ta en innedag, med te och gott att äta. Eller så går jag på stan en stund? Det kan vänta.

Av Alexandra - 2 juni 2011 16:03

Vädret vill inte ge med sig, och tvingar mig att träna ute i regnet. 1 ½ timme fick det bli idag, promenad/joggning. Känner mig mest frusen och trött, så kommer snart landa i soffan med en kopp te och bara vara. Röda dagar känns så instängda, inget är öppet, allt stannar upp. Smörjer in mig med brun-utan-sol för att lätta på stämningen och hoppas på att solen snart kikar fram. Och stannar.


   Antar att nåt fint kommer ur regnet..

Av Alexandra - 1 juni 2011 10:55

Första juni. Första dagen på sommaren känns det som, för nu är det sommar. Inledde dygnet med att vara duktig, så på lördag blir det att jobba lite. Känns skönt, då varken mamma eller tjejerna är hemma. Nu blir det till att ta ner tvätt och rensa jordgubbar. Tittar man på tvätten tror man knappt att det bara bor två pers här..

Ovido - Quiz & Flashcards