Alla inlägg under maj 2011

Av Alexandra - 20 maj 2011 17:41

Med en migrän som gör sig påmind varje gång det blir lågtryck, har jag snart en lovande karriär som väderspåkvinna. Har därför suttit hela dagen på balkongen och sugit i mig varenda solstråle. Efter det blev det dusch med inpackning, och har nu lackat om naglarna då det vankas fest imorn. Outfiten är oklar, men sånt löser sig jämt. Hoppas bara vädret blir fint imorn också. 

Av Alexandra - 19 maj 2011 14:35

Förändringar. Ständigt. I livet, i relationer. Idag blev det en förändring. Jag ångrar aldrig nåt jag gör, och jag ångrar heller inte det som var vårt. Allt sker av en anledning, och det som hänt var till det bästa just nu. Man kan bara leva just nu.

Av Alexandra - 16 maj 2011 13:24

Saknar det soliga vädret som var så varmt att man nästan klagade. Nu regnar det bara och får en att tro att det nyss blivit februari. Tar ändå tummen ur och går ut och tränar över en timme. Ska snart duscha varmt och mysa ner i soffan med en kopp te och något att äta. Det blir vad man gör det till.

Av Alexandra - 15 maj 2011 16:52

Vilken dag det var igår. Matstafetten regerade under hela kvällen, med gäster som man aldrig träffat förut. Vid 8 kom Becki, så vårt festande kunde börja. Drog vid elva ner på Appel, och stället var ganska fullt. Blev besviken på att tydligen vem som helst får kalla sig för dj med den kassa musik som spelades hela kvällen. 


Vaknade trött men inte bakis, så det blev promenad på en timme. Resten av kvällen kommer spenaderas framför tvn, äta gott och ta det lugnt. Är fortfarande slut..

Av Alexandra - 14 maj 2011 13:22

Förberedelserna är i full gång, och mitt i allt tar vi paus med lunch. Fick tummen ur idag och gick ut för att träna en timme, trots vind och regn. Lär få sota för detta med en förskylning imorn tippar jag. Mamma fixar i köket all mat som ska lagas ikväll inför matstafetten, och senare ska även jag assistera när de drar på förrätt

Av Alexandra - 13 maj 2011 15:17

Har under dagen tvättat bort resterna av Stockholm som fanns kvar på kroppen. Har toppat håret, rakat benen och slutligen smörjt brunutansol på behövande ställen. Just nu pysslas det inför mammas och Mats matstafettdeltagande imorn, och inväntar även denne karl om några timmar. Vi slår på stort och kör på tacos till middag, och kan inte hjälpa om det blir ett kallt glas vitt till det. Ljuvliga helg.



   Gammal bild, älskar blusen!

Av Alexandra - 13 maj 2011 10:53

Vaknar hemma i min egen säng, utvilad. Upptäcker att McDonalds kundservice på något sätt fått reda på att jag skrivit ett inlägg om dem ( 7 maj ) och har kommenterat händelsen. Har svårt att förstå hur de ska kunna göra något åt det, det räcker med att något stått framme en stund så blir det dåligt med en gång.


Regnet öser ner utanför fönstret, så min promenad ute får ställas in. Tar istället igen allt jag missat hemma, packar upp, småäter, duschar. Mår bara bra just nu.

Av Alexandra - 11 maj 2011 09:42

Som en skyddande mantel vart man än går, skiner solen och skapar ovälkomna lökar lite varstans. Idag är det dock svalare, och om en stund slänger jag mig i duschen för att åka in till stan för att träffa finaste Elin och dra några ärenden. Planerar, om inget händer ( vilket det oftast gör ) att komma hem imorn. Glömmer snart vart det är jag bor och vart jag ska, men än så länge så är jag lugn. Har ett färdigt mål i huvudet och jag tror att det är det som håller mig på plats. Hoppas det iallafall.

Ovido - Quiz & Flashcards