Alla inlägg under februari 2011

Av Alexandra - 16 februari 2011 15:39

Duktiga jag får saker gjort, och på fredag skrivs det sista i raden av prov jag gjort i matte b kursen. Sen är det slut. Done. Finito och över. Och det känns så jävla bra.


Har även namnsdag imorn och i detta hushåll så brukar det firas lite. Så imorn är som en liten födelsedag. Pirrigt. Har även börjat småpacka lite inför min resa till Stockholm och Uppsala. Allt känns verkligen så toppen nu.

Av Alexandra - 14 februari 2011 21:19

Vilken romantisk dag jag har haft. När jag kommer till älsklingen har han tänt ljus i hela rummet och på sängen ligger en liten bukett rosor. Till det har han också bakat, av mörk choklad i en form, en hjärtformad historia. Jag hade gärnat visat bild på den om den inte vore halvt uppäten. Till detta blev det en fika på stan, följt av mys och massage i soffan. Den bästa alla hjärtans i mitt liv. Med råge.


  

Mitt paket med egengjort kort till baby


   De vackra rosorna


  

Dagens look!

Av Alexandra - 13 februari 2011 17:37

Är mitt uppi allt just nu. Kärlekspysslar med lite av varje inför imorgon, tvättar och ska snart duscha. Röjer det sista innan mamma kommer hem från Uppsala och ska väl hinna sitta ner en stund innan dess också. Men det är kära besvär.


Mår bättre idag, och just nu längtar jag bara tills jag ska ner till Stockholm. Ska hinna få klart det mesta av matten innan dess också, så att slapphetsfaktorn kan vridas på ytterligare några snäpp. För dagarna där nere tänker jag bara njuta. 

Av Alexandra - 12 februari 2011 15:39

Sitter och matar Kanal 5:s nya program Stylisterna i väntan på att få ork att gå till affären för att köpa lite mys till ikväll. Är väl inte helt på topp nuförtiden, då alla världens känslor trängs inuti mig ungefär. Det är bara att ta dagarna som de kommer och se extra mycket fram emot det som komma skall. Det är väl såhär det känns när ett kontrollfreak som jag, verkligen saknar all kontroll över det som händer just nu.

Av Alexandra - 11 februari 2011 12:21

Goodday lovers. Eftersom älsklingen är hemma så blir det inte mycket till bloggande, eftersom jag är upptagen med att pussa på honom. Dagarna som varit har vi iallafall myst, ätit gott och bara slappat. Har noll agenda för livet just nu, utan tar dagarna som de kommer.

Av Alexandra - 9 februari 2011 16:18

Mitt i allt pluggande och rensande så hittar man ibland små guldkorn. Som dessa koppar nedanför, som kommer bli mina när jag flyttar. Perfekt att använda när man får gäster, och till dessa tänker jag mig blommiga fat med småkakor på.


Min pojkvän är även på ingång från Stockholm, och denna gång stannar han lite längre. Med risk för att avslöja överraskningen så måste jag ändå berätta om mitt nya " tilltugg " istället för chips och popcorn. Man kokar kikärtor över natten, för att sedan lägga ut på en plåt och krydda med valfria smaker. Ut ur ugnen kommer sedan små runda kryddiga saker, perfekt att ha i en skål framför en film!


  

Av Alexandra - 8 februari 2011 15:47

Fulla dagar fullt med tankar om allt. Är i full gång med att avsluta min mattekurs, samtidigt som man ska hinna umgås och planera lite inför Stockholmsresan framöver. Har bestämt att jag inte kommer åka direkt hem från Stockholm, utan göra ett stopp i Uppsala några dagar. Detta blandas med rensning av hemmet och att hinna måla mitt rum innan födelsedagen. Allt detta görs förstås med skräckblandad förtjusning, vilket ger tillvaron det lilla extra.

Av Alexandra - 6 februari 2011 14:14

Vaknade till sol utanför fönstret som ger obetalbar energi efter den långa och kalla vintern. Fylld med nytt bränsle blev det en promenad och har nu inhandlat lite mys till ikväll. Tåls att sägas att det idag även är 1 månad för mig och älsklingen, och med detta väder utanför så ser jag detta som ett solklart tecken på något bra.


  

Min älskade <3

Ovido - Quiz & Flashcards