Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Slappdagar

Av Alexandra - 14 december 2010 14:03

Goddagens! Vaknade idag vid halv tolv av att mamma smyger in och lägger något i min julstrumpa. Ja, ni hörde rätt. Jag fyller 20 om tre månader och jag har en julstrumpa som jag får något i varje dag. Ni kan ju försöka dölja att ni är avis ;)


Hinner knappt börja morna mig innan Mathilda ringer och vill prata. Dessa problem vi tjejer har hela tiden, vart ska vi göra av dom? Vi borde lägga dom i en säck och ge den till tomten när han kommer hit och ska ge oss säckarna med julklappar. Så kan vi byta liksom. Vart han sen slänger vår säck struntar jag i, bara den kommer bort härifrån.


Har även varit ute och handlat, och folk, det är freeezing ute. Det gör liksom fysiskt ont vartän vindarna kommer in under kläderna. Igår när jag skulle på matten såg jag mer ut som någon som skulle på expidition till Arktis än att gå tio minuter bort till lektionen. Inte för att jag klagar, hellre detta än grön gräsmatta ute. Bara jag får hålla mig inne så får det vara hur kallt som helst! Fick även hem ett brev idag där det står att jag fått tjänstepension av Eon sen jag jobbade där i somras. Lite vuxenpoäng där faktiskt. Liten blir stor?


Har just ätit en sån där risifrutti också, inte ätit en sån på kanske tio år. Men den såg så god ut i affären med äpple och kanelsmak att jag var tvungen att ha den. Självklart har jag delat den med Kharma, inget som jag äter undgår henne ;)


  

Mammas prinsessa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 5 mars 2014 14:49


Det är inte ofta jag unnar mig själv saker. Varken kläder eller inredning känns särskilt intressant nu när träningen står i sånt fokus. Min största utgift är faktiskt all mat jag trycker i mig ungefär en gång i timmen varje dag. Men dessa skor blev m...

Av Alexandra - 4 mars 2014 13:30

Och då pratar jag inte om hantlarnas vikter. Under några veckor har jag haft en sån extrem hemma och mamma-längtan att jag börjat undra vad jag gör här nere egentligen. Att vara ifrån sin andra hälft och bara ses några gånger om året efter att ha bot...

Av Alexandra - 2 mars 2014 12:18

Cirka två månader har passerat mellan dessa två bilder. Två månader som innehållit hård träning och strikt kost har gett resultat, och det hela blir faktiskt bara roligare för var dag som går!         ...

Av Alexandra - 20 februari 2014 16:21

Efter en orolig natts sömn hade jag vid halv ett idag utvecklingssamtal på jobbet. Jag känner alltid en uns av oro inför dessa sammanträdanden men det hela gick smärtfritt. Fylld av energi efter att fått höra fina ord av chefen spatserade jag till gy...

Av Alexandra - 19 februari 2014 22:24

Jag känner mig så inspirerad av livet just nu att jag tror jag kommer självantända och explodera likt en stjärna. Träningen går framåt med stormsteg, tillsammans med bra kost blir reslutaten oslagbara. Samtidigt tankas min energi av det faktum att vå...

Ovido - Quiz & Flashcards