Alla inlägg under mars 2011

Av Alexandra - 11 mars 2011 14:55

Inväntar kvällen efter några timmar rännandes på stan, då det blir pasta carbonara till middag och ett glas vitt till det. Idag har varit alla flickors dröm, då jag fått plocka vad jag vill för en viss summa, så min pojkvän inte ska få panik till min födelsedag. Det blev ett par shorts, ett par ballerinaskor och solglasögon. Tror ni jag är nöjd eller. Det är min sista kväll här nu, för imorn lämnar jag huvudstaden för Uppsala och lite provjobbande. Ska alldeles strax hoppa i duschen och sedan klä naglarna i några lager chanel. Imorn vet jag en mamma som kommer bli ihjälkramad

Av Alexandra - 10 mars 2011 11:45

Exakt tio dagar är det kvar tills jag lämnar tonåren för alltid. Hade egentligen velat vara hemma just nu. Av flera anledningar. Men främst för att landa lite.


Här i Stockholm leker jag idag hemmafru. Har satt på en tvätt och tänkte diska. Ska träna lite inomhus och sedan ta en dusch. På lördagmorgon anländer jag till Uppsala igen. Och får träffa min mamma på över två veckor. Abstinensen börjar bli påtaglig.

Av Alexandra - 8 mars 2011 12:10

Dagarna flyger iväg, och mitt i allt är jag i Stockholm och bara väntar. Väntar på allt. Besked. Väntar på att vardagen ska börja forma rutiner. På att få komma hem och landa i mitt vanliga liv. Innan mitt nya tar vid. Time is all I've got.


Hade velat lägga upp bilder, visa. Visa vad jag köpt, vad jag varit med om, vad jag har gjort alla dessa dagar jag varit iväg. Men det får vänta. Det också.


  

Av Alexandra - 5 mars 2011 11:35

I ett försök att undvika vardagens ångest från alla möjliga håll, så försvinner jag ner i en av pojkvännens stora tröjor på dagens äventyr till Södertälje. Ska slå oss ner på ett fik och jag ska försöka organisera hjärnan så den blir helt återställd från veckans bravader och resor. Man kan ju iallafall försöka.

Av Alexandra - 4 mars 2011 20:45

Av anledningar jag inte vill gå in på så är jag tillbaka i Stockholm. Kommer att återvända till Uppsala någon gång nästa vecka. Stort plus är att få träffa kärleken och bo här några dagar till. Stort minus är att ha noll kontroll över mitt liv. Men detta är nog en prövning. Och jag kommer klara den galant.

Av Alexandra - 4 mars 2011 11:18

Har äntligen fått tillgång till dator och skriver nu några rader om det som hänt senaste tiden. Sitter just nu i Uppsala på min mormors födelsedag och väntar besök på hennes dag. Har letat jobb och förmodligen fått ett här, så nu börjar det på allvar. Vet inte riktigt när jag kommer hem, jag vet faktiskt inget om nåt just nu. Men jag saknar hemma och någon slags trygghet och ska försöka komma hem så fort jag kan.

Av Alexandra - 1 mars 2011 12:05

Det är som att det känns att det har blivit mars ute. Kanske för att det är min månad. Vem vet. Är iallafall mitt uppi all packning som ska med mig till Uppsala om några timmar. Där ska jag bo hos mormor några dagar, fira hennes födelsedag och sånt. Kommer sakna att bo med älsklingen, men nästa gång han kommer upp blir kanske till den 20e. Min födelsedag. Då jag lämnar tonåren för alltid och blir snäppet vuxnare. Då mitt nya liv kommer börja nere i Uppsala. Underbart.

Ovido - Quiz & Flashcards